کد مطلب: 

214267
شکستی سنگین برای دولت دونالد ترامپ؛

دادگاه ادغام گروه تایم وارنر و ای‌تی اند تی را قانونی دانست

طبق حکم دادگاهی در آمریکا کمپانی مخابراتی "ای‌تی اند تی" اجازه دارد برخلاف خواست دولت آمریکا، گروه فیلم‌سازی "تایم وارنر" را بخرد. یک قاضی فدرال با رد استدلال وزارت دادگستری این معامله ۸۵ میلیارد دلاری را تأیید کرد.
دادگاه ادغام گروه تایم وارنر و ای‌تی اند تی را قانونی دانست

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، بنا به حکم ریچادر لئون، یکی از قضات فدرال آمریکا، خرید گروه فیلم‌سازی "تایم وارنر" از سوی کمپانی "ای‌تی اند تی" قانون رقابت در بازار آزاد را نقض نخواهد کرد و به همین دلیل قانونی است.

اعلام این حکم به منزله شکستی سنگین برای دولت دونالد ترامپ به شمار می‌رود. وزارت دادگستری آمریکا پیش‌تر از تایم وارنر و ای‌تی‌اند تی شکایت کرده و استدلال کرده بود، ادغام این دو شرکت هزینه‌های سنگینی را برای رقبا در بازار آزاد و همچنین مصرف‌کنندگان به همراه خواهد داشت.

با این حال نمایندگان وزارت دادگستری نتوانستند مدارک مستدل و کافی برای شکایت خود را به دادگاه ارائه کنند و به همین دلیل قاضی لئون نتیجه گرفت، این ادغام به بازار رقابتی ضربه نمی‌زد و از نظر او بلامانع است.

دونالد ترامپ پیش‌تر شخصا مخالفتش را در مورد ادغام تایم وارنر و غول مخابراتی ای‌تی‌اند تی ابراز کرده بود. شبکه خبری سی‌ان‌ان که از منتقدان جدی سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌رود به گروه تایم وارنر تعلق دارد.

پیش‌از این قرار بود قرارداد ۸۵ میلیارد دلاری ادغام این دو کمپانی که در اکتبر ۲۰۱۶ منعقد شده بود، تا پایان سال ۲۰۱۷ نهایی شود. اما با شکایت وزارت دادگستری آمریکا این اقدام صورت نگرفت.

وزارت دادگستری آمریکا از تصمیم دادگاه "ابراز ناامیدواری" کرده و با انتشار بیانیه‌ای به همین مناسبت گفته قدم‌های بعدی را بررسی می‌کند. در این بیانیه ذکر شده: «ما همچنان معتقدیم بازار تلویزیون‌های کابلی در نتیجه این ادغام کمتر رقابتی و نوآورانه خواهد شد.»

دولت هنوز می‌تواند نسبت به رأی دادگاه درخواست تجدیدنظر کند. قاضی ریچارد لئون در جریان اعلام رأی دادگاه هشدار داد که این ادغام می‌تواند به دلیل گشایش پرونده تجدیدنظر احتمالی با تأخیر مواجه شود. او گفت ایجاد چنین وضعیتی می‌تواند به معنای وارد آسیبی جبران ناپذیر به هر دو کمپانی شود.

کمپانی ای‌تی اند تی در یک بیانیه‌ از رأی دادگاه استقبال و ابراز رضایت کرده و گفت دادگاه شکایت دولت را در جریان یک دادرسی عادلانه "قاطعانه رد کرد." به گفته این کمپانی این معامله تا روز ۲۰ ژوئن نهایی خواهد شد.

افزون بر شبکه خبری سی‌ان‌ان، شبکه تلویزیونی "اچ‌بی‌او" (تولیدکننده سریال‌های معروفی نظیر بازی تاج و تخت) و استودیوی فیلم‌سازی معروف برادران وارنر نیز به گروه فیلمسازی تایم وارنر تعلق دارد. به این صورت چنانچه معامله ادغام نهایی شود، کمپانی ای‌تی‌اند تی‌ کنترل این شبکه‌ها را نیز بدست خواهد آورد.

کمپانی ای‌تی اند تی دومین اپراتور مخابراتی بزرگ آمریکا و سومین ارائه‌دهنده شبکه‌های کابلی در این کشور به شمار می‌رود.

از رأی قاضی ریچارد لئون به عنوان یکی مهمترین تصمیم‌های قضایی در زمینه شرکت‌های کارتلی یاد می‌شود. به گفته کارشناسان این رأی می‌تواند در آینده تأثیر زیادی بر ادغام و خرید کمپانی‌ها در آمریکا بگذارد. ارائه‌دهندگان شبکه‌های کابلی و شرکت‌های ماهواره‌ای و مخابراتی خرید محتوا را فرصتی مناسب برای رشد و دفاع از خود در رقابت با کمپانی‌های مشهور و عظیم نظیر نتفلیکس و گوگل می‌دانند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-13 17:13

افزودن دیدگاه جدید