کد مطلب: 

214093

ادعای حمله‌ی هکرهای چینی به پیمانکار نیروی دریایی آمریکا

رسانه‌های آمریکا می‌گویند پلیس فدرال در حال تحقیق درباره سرقت اطلاعات امنیتی حساس از یک پیمانکار نیروی دریایی آمریکا هستند.
ادعای حمله‌ی هکرهای چینی به پیمانکار نیروی دریایی آمریکا

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، مقام‌های آمریکایی به روزنامه واشنگتن‌پست گفته‌اند اطلاعات ربوده‌شده در این رخنه اطلاعاتی، از جمله شامل نقشه‌های یک طرح موشکی فراصوتی بوده است.

شبکه سی‌بی‌سی آمریکا هم این حمله را که در ژانویه و فوریه صورت گرفته‌اند، تایید کرده است.

طبق این گزارش‌ها، هکرها به یک پیمان‌کار مرتبط با یک سازمان نظامی آمریکا حمله کرده‌اند که در زمینه تسلیحات زیردریایی، تحقیق و تولید می‌کند.

یک مقام آمریکایی به شرط فاش‌نشدن نامش به واشنگتن‌پست گفته است بین اطلاعاتی که در دسترس هکرهای چینی قرار گرفته، از جمله اطلاعاتی مرتبط با پروژه‌ای به نام "اژدهای دریایی" بوده است و همین‌طور اطلاعاتی که در آرشیو الکترونیکی واحد توسعه زیردریایی نیروی دریایی آمریکا نگه داشته می‌شده است.

این نقشه‌ها شامل یک سامانه موشکی ضد دریایی است که قرار است تا سال ۰۲۰۲ بر زیردریایی‌های آمریکایی نصب شود.

با وجودی که این اطلاعات در یک شبکه طبقه‌بندی‌نشده متعلق به شرکت پیمان‌کار ذخیره شده بوده، ولی بابت ماهیت این فناوری در دست توسعه و ارتباطش با طرح‌های نظامی، اطلاعات خیلی حساسی به شمار می‌رود.

روز جمعه جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، دستور داد مسائل امنیت سایبری احتمالی مرتبط با این شرکت پیمان‌کار نیروی دریایی بررسی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-09 18:32

افزودن دیدگاه جدید