کد مطلب: 

214056

جنجال ‌دوباره فیس‌بوک به دلیل انتشار پست‌های خصوصی کاربران

فیس‌بوک اعتراف کرده که اشکالی در تنظیمات حریم خصوصی ۱۴ میلیون کاربر موجب شده تا برخی پست‌های خصوصی این کاربران به صورت علنی منتشر شوند. این اشکال به طور موقت بوده است. تعداد این پست‌‌ها هنوز به طور دقیق اعلام نشده است.
جنجال ‌دوباره فیس‌بوک به دلیل انتشار پست‌های خصوصی کاربران

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، فیس‌بوک اعتراف کرده از روز ۱۸ تا ۲۷ مه (۲۸ اردیبهشت تا ۶ خرداد) پیام‌های خصوصی نزدیک به ۱۴ میلیون کاربر به طور موقت قابل مشاهده بوده‌اند.

به گزارش وبسایت‌های فناوری، در مدت زمان یاد شده تنظیمات فیس‌بوک به طور خودکار و بدون اینکه به کاربران اطلاع داده شود، طوری تنظیم شده‌اند که تمام اعضای این شبکه اجتماعی قادر بودند محتوایی را که در اصل تنها دوستان یا گروه‌های کوچک تعریف‌شده به آن دسترسی داشتند، مشاهده کنند.

ارین ایگان، مدیر ارشد بخش حریم خصوصی فیس‌بوک از کاربران عذرخواهی کرده و گفته این اشکال فنی اینک برطرف شده است. ایگان با این حال اضافه کرده، فیس‌بوک نتوانسته تنظیمات تمامی پست‌هایی را که مشمول این اشکال فنی شده‌اند، تغییر دهد و به این دلیل قصد دارد کاربران مربوطه را نسبت به این موضوع آگاه سازد.

فیس‌بوک از چندین ماه پیش به دلیل نحوه عملکردش در ارتباط با اطلاعات شخصی کاربران تحت فشار زیادی قرار دارد. در تازه‌ترین مورد این کمپانی به دلیل آنکه اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از کاربرانش در اختیار مؤسسه "کمبریج آنالیتیکا" قرار گرفت، به شدت زیر ضرب انتقاد رفت.

این مؤسسه در زمینه مشاوره داده‌کاوی و تحلیل داده‌ای فعالیت دارد و گفته می‌شود از این اطلاعات بدون دریافت اجازه از کاربران به نفع دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا استفاده کرده است.

فیس‌بوک به تازگی نیز اعتراف کرده بود شرکت چینی "هوآوی"، تولیدکننده تلفن‌های هوشمند، به واسطه توافق‌نامه‌ای که چند سال پیش منعقد شده، به اطلاعات کاربران این شبکه دسترسی داشته است. این توافق‌نامه به گفته فیس‌بوک با حدود ۶۰ تولید‌کننده منعقد شده بوده تا به این وسیله فیس‌بوک بتواند خدمات بیشتری را در سیستم تلفن‌‌های هوشمند دریافت کند.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه تعداد پست خصوصی ۱۴ میلیون کاربری که قربانی اخیر فیس‌‌بوک بوده‌اند، در فاصله زمانی یاد شده به طور عمومی منتشر شده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-08 12:58

افزودن دیدگاه جدید