کد مطلب: 

214055

شرکت «زی‌تی‌ای» با پرداخت جریمه به آمریکا فعالیتش را از سرگرفت

شرکت‌ چینی «زی‌تی‌ای» که آمریکا آن را به دلیل نقض تحریم‌های ایران و کره شمالی مجازات کرده بود، پس از مذاکره با واشینگتن توانست مجازات خود را تخفیف دهد و با پرداخت یک میلیارد دلار جریمه به آمریکا، فعالیتش را که به حال تعطیل در آمده بود، از سرگرفت.
شرکت «زی‌تی‌ای» با پرداخت جریمه به آمریکا فعالیتش را از سر گرفت

به گزارش سیتنا، پیشتر وزارت بازرگانی آمریکا این شرکت را ۱.۱۹ میلیارد دلار جریمه و مقرر کرده بود که «زی‌تی‌ای» به مدت هفت سال در فهرست شرکت‌های ممنوعه قرار می‌گیرد و هیچ نهاد آمریکایی اجازه همکاری تجاری و مالی با آن نخواهد داشت.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، روز پنجشنبه ۱۷ خرداد گفت: جریمه «زی‌تی‌ای» به یک میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است، ضمن اینکه ۴۰۰ میلیون دلار را برای تضمین رفتار مناسب، در یک حساب مخصوص نگه می‌داریم.

وزیر بازرگانی آمریکا به این شرکت یک ماه فرصت داده که تمام اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت را عوض کند.

ویلبر راس افزود:‌ «شرکت زی‌تی‌ای برای انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل جدید باید با وزارت بازرگانی آمریکا همکاری کند و کسانی را منصوب کند که توانایی لازم را داشته باشند».

گروه زی‌تی‌ای متشکل از دو گروه «شرکت وسایل ارتباطات ژونگ‌ژینگ» و «شرکت ارتباطات زی‌تی‌ای کانگ‌ژون با مسئولیت محدود» است. زی‌تی‌ای، بزرگترین شرکت ارتباطات چین و چهارمین شرکت بزرگ ارتباطی در جهان است.

طبق حکم صادر شده قبلی، زی‌تی‌ای از ژانویه ۲۰۱۰ تا آوریل ۲۰۱۶ قوانین تحریمی آمریکا را نقض، و برای گرفتن قرارداد همکاری با نهادهای مرتبط با حکومت ایران برای ساخت، راه‌اندازی و خدمات ارتباطات شبکه در مقیاس بزرگ همکاری کرده است.

منبع اصلی اجرای این قرارداد، نرم‌افزارها و تجهیزات ساخت آمریکا بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ماه گذشته در پیامی توئیتری نوشت که مشغول مذاکره برای بازگرداندن زی‌تی‌ای به چرخه فعالیت است چرا که به گفته او، «خیلی‌ها شغل خود را در چین از دست داده‌اند».

گزارش شده که شرکت زی‌تی‌ای پس از اعمال مجازات از سوی آمریکا، به حال نیمه تعطیل درآمده بود چرا که بزرگ‌ترین بازار خود را از دست داده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-08 12:48

افزودن دیدگاه جدید