کد مطلب: 

214016

توقیف اسناد خاص از دفتر گروه MTN توسط پلیس/ در انتظار پنجمین پیگرد قضایی ترکسل علیه ام.تی.ان با ادعای پرداخت رشوه به ایران برای دریافت مجوز ایرانسل

گروه ام تی ان آفریقای جنوبی اعلام کرد: پس از آنکه ترکسل دعوایی ۴.۲ میلیارد دلاری علیه فعالیت های این اپراتور در ایران طرح کرده، پلیس آفریقای جنوبی اسنادی را از دفتر گروه ام تی ان توقیف کرده است.
توقیف اسناد خاص از دفتر گروه ام.تی.ان/ پنجمین پیگرد قضایی ترکسل علیه اپراتور آفریقایی با ادعای پرداخت رشوه به ایران

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، شرکت ام تی ان اعلام کرد: پس از آنکه شرکت ترکسل دعوایی 4.2 میلیارد دلاری علیه فعالیت های ام تی ان در ایران طرح کرده، پلیس آفریقای جنوبی اسنادی را از دفتر گروه ام تی ان توقیف کرده است.

شرکت ترکسل مدعی است که گروه ام تی ان آفریقای جنوبی به لطف پرداخت رشوه و اعمال نفوذ متخلفانه توانسته مجوز فعالیت در شبکه تلفن همراه ایران را که قبلا به شرکت ترکسل واگذار شده بود، از آن خود کند. ام تی ان این ادعاها را رد می کند.

ام تی ان در بیانیه ای اعلام کرد که «ام تی ان همچنان ادعای ترکسل را فرصت طلبانه، سوء استفاده از فرآیند دادگاه، بی پایه و بدون وجاهت قانونی می داند.» با این حال ام تی ان اضافه کرده که با مقامات قضایی آفریقای جنوبی در مورد این پرونده همکاری می کند.

ترکسل که مقر آن در استانبول قرار دارد، در سال 2012 از گروه ام تی ان نزد دادگاه های آمریکا شکایت کرد. یک سال بعد ام تی ان این دعوا را در آمریکا پس گرفت و در آفریقای جنوبی دعوای جدیدی طرح کرد. از آن زمان تاکنون این پرونده در سیستم قضایی آفریقای جنوبی در حال رسیدگی است. یک سال پیش، یک دادگاه آفریقای جنوبی اجازه داد که این پرونده به دادگاه برود.

این پرونده در آفریقای جنوبی که به گفته وکیل شرکت ترکسل، جلسه استماع آن احتمالا تا پایان امسال برگزار خواهد شد، پنجمین پیگرد قضایی شرکت ترکسل علیه ام تی ان بر سر موضوع فعالیت این شرکت در ایران است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-07 01:04

افزودن دیدگاه جدید