کد مطلب: 

214

۱۰ بازی رایانه ای ایران در راه بازارهای اروپا و آمریکا

۱۰ بازی رایانه ای ایران در راه بازارهای اروپا و آمریکا

تعداد 10 بازی رایانه ای جدید ایرانی که عرضه آن ها در بزرگ ترین نمایشگاه بازی های رایانه ای اروپا «Games Com 2011» مورد استقبال ناشران و تولید کنندگان معتبر بازی های رایانه ای اروپایی و غول های بزرگ بازی سازی جهان قرار گرفته است، برای توزیع گسترده در بازارهای اروپا و آمریکا، از سوی ناشران معتبر دنیا برای عقد قرارداد انتشار وارد مرحله ارزیابی شده است.

به گزارش سازمان خبری سیتنا، رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: در این دوره از برگزاری نمایشگاه «گیمزکام» که از ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه در شهر کلن آلمان برگزار شد، نمایندگان تجاری کشورهای اروپایی با ابراز شگفتی از پیشرفت کمی و کیفی بازی های رایانه ای ایرانی، به طور جدی خواستار حضور بازی های ایرانی در بازارهای اروپا شدند.

دکتر بهروز مینایی، در گفت و گو با خراسان افزود: حضور بازی های رایانه ای ایرانی در نمایشگاه بین المللی « Games Com 2011» آلمان با استقبال نمایندگان حاضر در این نمایشگاه روبه رو شد.

«گیمزکام» بزرگ ترین نمایشگاه اروپایی در این حوزه به شمار می رود و بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور داشت.

این نمایشگاه در ۲ بخش تجارت و سرگرمی برگزار می شود که در بخش تجارت یا بیزینس کلیه شرکت های تولید کننده بازی های رایانه ای می توانند حضور پیدا کنند و کار تجارت را انجام دهند.
این بخش در سطح وسیعی فعالیت می کند. به طوری که تقریبا تمامی تولید کنندگان معتبر بازی های رایانه ای از سراسر دنیا در این بخش حضور فعال دارند.

مینایی در ادامه تصریح کرد: ایران با عرضه جدیدترین بازی های رایانه ای خود از جمله «میرمهنا»، «گنج پنهان»، «داستان جزیره»، «کوهنورد»، «طلای سیاه»، «قلب سیمرغ» و «مزرعه رویایی» در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کرد که طی آن نمایندگان تجاری کشورهای اروپایی نظیر انگلستان، آلمان، ایتالیا، رومانی و فرانسه با ابراز شگفتی از پیشرفت کمی و کیفی محصولات تولید کنندگان ایرانی در این عرصه خواستار حضور بازی های ایرانی در بازارهای اروپا شدند.

وی خاطر نشان کرد: در جریان ۴ روز حضور ایران در نمایشگاه «Games Com»، ناشران متعددی از کشورهای آلمان، آمریکا، ترکیه، هند، روسیه و ایتالیا با بررسی بازی های رایانه ای ایران و استقبال از آن ها باب مذاکره را با تولید کنندگان ایرانی گشودند به نحوی که چند ناشر انگلیسی مجدانه به دنبال آن هستند که تک تک بازی های رایانه ای تولید داخل را ارزیابی کنند و سپس برای توزیع و نشر جهانی این بازی ها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این ناشران حتی وکیل خود را به ما معرفی کردند که از این طریق مذاکرات حقوقی را برای نشر این آثار و تعامل دوجانبه پیش ببریم و با توجه به برخی مباحث سیاسی این امکان فراهم شود که بتوانند از طریق شرکت های اروپایی واسط برای نشر جهانی این بازی ها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به کیفیت مطلوب بازی های رایانه ای ایرانی عرضه شده در این نمایشگاه در مقایسه با سال های قبل این موضوع زمینه ای شد که ناشران در این دوره از نمایشگاه باب مذاکرات جدی تری را باز کنند. چرا که دیدند با عرضه بیش از ۱۰ محصول کیفی جدید ایرانی، صنعت بازی در ایران، پیشرفت بسیار خوبی داشته و می تواند در رقابت های جهانی حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: به دنبال مذاکرات انجام شده با نمایندگان اروپایی مقرر شد تا مدارک مربوط به ارزیابی بازی های رایانه ای و نسخه ترایال ورژن آن ها را روی سایت قرار بدهیم تا توسط ارزیابان بین المللی مورد ارزیابی قرار گیرد و سپس وارد مرحله عقد قرارداد شویم.

وی تصریح کرد: در این میان برخی توزیع کنندگان مانند توزیع کنندگان ترکیه ای و هندی تمایل بسیار زیادی داشتند که بازی ها را بدون ارزیابی در کشورشان منتشر کنند. وی اضافه کرد: البته باید این نکته را نیز اضافه کرد که تعدادی از بازی های رایانه ای ایرانی در بازارهای جهانی عرضه شده است به طوری که بازی سیاره میترا در آمریکا به فروش می رسد اما بازی های جدیدتر مانند «میرمهنا» ، طلای سیاه و... که جزو جدیدترین بازی های ما محسوب می شود، در حال عرضه به بازارهای بین المللی ازجمله بازارهای اروپا و آمریکا ست که از نظر ناشران مطرح بین المللی این بازارها مهم ترین بازار عرضه محصولات و بازی های رایانه ای به شمار می رود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-08-28 13:47

افزودن دیدگاه جدید