کد مطلب: 

213990

در «کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل» چه گذشت؟

شرکت اپل در جریان «کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل» ۲۰۱۸، از سری جدید محصولات و نرم افزارهای خود رونمایی کرد. این محصولات بیشتر تحت تاثیر استفاده از هوش مصنوعی و توسعه نرم‌افزاری این شرکت قرار دارند، اما محصولات جدید اپل چگونه هستند؟
در «کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل» چه گذشت؟

به گزارش سیتنا، یکی از مهم‌ترین محصولات معرفی شده آی او اس ۱۲ است. آنگونه که اپل گفته است، این سیستم عامل برای تمامی دستگاه‌های خانواده اپل از سال ۲۰۱۳ به بعد به صورت رایگان عرضه خواهد شد و افزایش سرعت و کارایی را برای تمامی این دستگاه‌ها در پی دارد.

این شرکت می‌گوید این سیستم عامل سبب می شود برخی محصولات اپل ، ۴۰ درصد، اپلیکیشن‌ها را سریع‌تر باز کند و همچنین سرعت تصویر برداری تا ۷۰ درصد افزایش پیدا کند.

در این سیستم عامل جدید به کاربر گزارشی از عملکرد دستگاه و کارکرد آن ارائه می‌شود «اسکرین‌تایم» به کاربران اطلاع می دهد که چگونه از دستگاه استفاده کرده‌ است و چه اپلیکیشن‌هایی در چه ساعتی از روز برای آن ها جذاب‌تر بوده است. البته یکی از اهداف این قابلیت، مدیریت والدین روی دستگاه فرزندان است. با توجه به این که این قسمت می‌تواند به صورت کامل در خانواده به اشتراک گذاشته شود، امکان مسدود‌سازی اپلیکیشن‌ها برای یک کاربر وجود دارد. والدین با مشخص کردن سن فرزند و نوع محتوای آموزشی یا بازی می توانند تا استفاده کودکان از سیستم را کنترل کنند. اپل در نسخه جدید سیستم عامل خود میخواهد تفکیک محتوا و استفاده افراد بسته به سن آن‌ها را فراهم کند

اپل گفته است به «فیس‌تایم» قابلیت تماس گروهی اضافه شده است در فیس‌تایم می‌توان تا ۳۲ نفر در یک تماس ویدیویی شرکت کنند و همزمان با صحبت کردن هر فرد، ویدیو شخص اصلی بر روی صفحه بزرگتر خواهد شد.

به «سیری» که دستیار صوتی اپل است هم قابلیت‌های جدید افزوده شده است. این قابلیت «شورت‌کاتس» نام دارد و اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانند مدیریت خود را تحت کنترل سیری قرار دهند.

اپل در این مراسم از اپلیکیشنی رونمایی کرد که وظیفه‌ اصلی آن، اندازه‌گیری اجسام بر روی آی او اس ۱۲ است. به عنوان مثال با این اپلیکیشن کاربر می تواند با دوربین خود اندازه دقیق یک جعبه را مشخص کند

تازه‌ترین ساعت هوشمند اپل دیگر محصولات این شرکت بود که قابلیت برنامه‌ریزی انواع مختلفی از فعالیت‌های مربوط به یوگا و کوه‌نوردی را در خود دارد. این ساعت قابلیت تشخیص حرکات ورزشی را دارد و تشخیص می دهد کاربر فعالیت ورزشی تازه‌ای را شروع کرده است و در انجام صحیح حرکات به کاربر کمک می کند. یکی دیگر از امکانات این ساعت امکان ارتباط صوتی بین دارندگان این مدل ساعت است کاربران با نگه‌داشتن دکمه‌ کنار ساعت صحبت می کنند و فرد مقابل هم از طریق ساعت صدای آن‌ها را دریافت می کند.

کمپانی اپل در جریان کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل، نسخه جدید ابزار ای‌آرکیت را به نمایش گذاشت. با استفاده از ویژگی‌های واقعیت افزوده در دستگاه‌هایی مانند آیفون و آیپد، کاربران می توانند تا اشیاء سه‌بعدی مورد نظر خود را با کیفیت بالا با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

اپل با همکاری پیکسار همچنین پسوند فایل «یو‌ اس دی زد» برای واقعیت افزوده در سیستم عامل ای او اس ۱۲ را معرفی کرد. این پسوند امکان فراخوانی اشیا از فتوشاپ را به یک محیط واقعیت افزوده امکان پذیر می‌کند.

اپل همچنین در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۱۸ اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از «یو آی کیت»، امکان اجرای اپلیکیشن‌های iOS را در macOS ایجاد کنند.

فروشگاه اپلیکیشن اپل هر هفته بیش از ۵۰۰ میلیون بازدید کننده دارد. اپل یکی از دلایل موفقیت اپ‌استور و ایجاد تنوع اپلیکیشن‌های پلتفرم خود را زبان برنامه‌نویسی سوئیفت می‌داند. در حال حاضر ۳۵۰ هزار اپلیکیشن با سوئیفت نوشته شده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-06 11:34

افزودن دیدگاه جدید