کد مطلب: 

213958

فراخوان شناسایی و حمایت از شرکت‌های خلاق حوزه‌ی ICT منتشر می‌شود

معاون ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص شناسایی شرکتهای خلاق، گفت: به زودی نخستین فراخوان شناسایی شرکتهای خلاق به شکل عمومی منتشر خواهد شد.
فراخوان شناسایی و حمایت از شرکت‌های خلاق حوزه‌ی ICT منتشر می‌شود

به گزارش سیتنا، مهدی یوسف زاده افزود: حمایت از شرکت‌های دارای پتانسیل رشد همواره از اهداف این ستاد بوده و طرح زیست بوم حمایت از شرکتهای خلاق اقدامی مناسب برای حمایت از شرکتهای خلاق و فناور حوزه ICT کشور خواهد بود.

یوسف زاده گفت: از سال گذشته فرآیند تغییر نگرش و حمایت از شرکتها در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت و ما معتقدیم حمایت از شرکتها فقط محدود به حمایتهای مالی از این شرکتها نیست و موفقیت این شرکتها به یک چرخه از انواع حمایتها نیازمند است و علاوه بر حمایتهای دولت به همکاری و همراهی بخشهای خصوصی نیز نیازمندیم و این موفقیت به اقدامات دولت خلاصه نخواهد شد.

یوسف زاده ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از این شرکتها که قبلا اطلاعات آنها در ستاد ثبت شده بود توسط کارگروههای فعال در ستاد با ارزیابی‌های قبلی شناسایی شده اند و بعد از تایید نهایی از این مزایا بهره مند خواهند شد.

وی گفت: در این مرحله در صدد شناسایی شرکتهای بیشتری در این بخش هستیم و به زودی طی فراخوانی اطلاعات این شرکتها جمع آوری و در کارگروههای مربوطه ارزیابی خوهند شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ کرگروه زیر مجموعه این ستاد با عناوین، امنیت فضای تبادل داده - فناوری اطلاعات، فضای مجازی و توسعه صادرات – الکترونیک، ارتباطات و رباتیک - شهر هوشمند و اینترنت اشیا -  سلامت الکترونیک - توسعه و حمایت از کسب و کارها و ایده های خلاقانه - بانکداری، پرداخت و خدمات الکترونیک - تامین مالی و سرمایه گذاری های خطر پذیر - مراکز داده و رایانش ابری و پیوست فناوری اطلاعات قرار دارند که وظیفه این ارزیابی بنا بر ضوابط مشخص شده را بر عهده خواهند داشت.

وی گفت: در این طرح بیشتر از ۳۰ حمایت مختلف برای توسعه فعالیتها و موفقیت بیشتراین شرکتها در نظر گرفته شده است و با این حمایتها در نظر است در پارامترهایی نظیر، افزایش تولیدات داخلی، افزایش میزان اشتغال، افزایش صادرات شرکتهای داخلی، به دست آورد سهم بیشتر از بازار، نوآوری در محصول و ارائه خدمات و حل مشکلات و معضلات کشور از طریق خدمات این شرکتها و بسیاری دیگر از موضوعات محقق گردد.

یوسف زاده در پایان گفت: به زودی زمان این فراخوان، سامانه ثبت اطلاعات، شرایط برخورداری از حمایت شرکتهای خلاق و پارامترهای مورد ارزیابی به شکل کامل اعلام خواهند شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2018-06-05 11:22

افزودن دیدگاه جدید