کد مطلب: 

213725

اعلام نحوه ثبت‌نام برای شرکت در جایزه ملی یادگیری الکترونیکی

دکتر علی اکبر جلالی رئیس جایزه ملی یادگیری الکترونیکی با بیان این که یادگیری الکترونیکی جزو مهم ترین بحث هایی است که کم کم باید در کشور دنبال شود، گفت: باید آموزش الکترونیکی را به عنوان محور توسعه اقتصادی کشور در نظر بگیریم.
اعلام نحوه ثبت‌نام برای شرکت در جایزه ملی یادگیری الکترونیکی

به گزارش سیتنا، دکتر علی اکبر جلالی، در نشست خبری نخستین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی، با اشاره به کاربردهای مختلف آموزش الکترونیکی در سه سطح دانشگاهی، در شرکت های خصوصی و به عنوان جایگزین سواد دیجیتالی برای آموزش مباحث شهروندی (e-citizen)، گفت: سطح سوم اهمیت زیادی دارد وکشورهایی که در این حوزه فعالیت کرده اند و توانسته اند یک جامعه دیجیتالی ایجاد کنند، از اینترنت به نحو بسیار مطلوب تری استفاده می کنند.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش های الکترونیکی گفت: روش های آموزشی الکترونیکی در جهان به سرعت در حال تغییر است و دلزدگی نسبت به این موضوع در کشور ما به این دلیل است که آموزش های الکترونیک غیرشفاف است و در طول سال ها تغییری نکرده است.

دکتر جلالی با ابراز خرسندی از این که به تازگی از سوی وزارت آموزش عالی اعلام شده است  آموزش الکترونیکی اعتباری برابر با دانشنامه های معمول دانشگاهی دارد، افزود: همچنین برای آموزش عالی در حوزه الکترونیکی نظام نامه ای تعریف شده و این کار با همت آموزشگاه های مجازی سراسر کشور اتفاق افتاده و فرصتی پیش آمده است مؤسسات الکترونیکی بتوانند به سطح دانشگاه ها برسند.

وی به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، تولید و یادگیری مبتنی بر بازی، شخصی سازی آموزش، محتوای متحرک، بالابردن سطح یادگیری اجتماعی و توانمندی نیروی کار به عنوان روند قابل پیش بینی آموزش و یادگیری الکترونیکی در آینده اشاره کرد و با بیان این که شاید بهتر باشد افراد مجبور باشند برای به‌روز کردن تخصصشان از روش های آموزش الکترونیکی استفاده کنند، ادامه داد: روش های آموزشی دنیا تغییر کرده است ولی ما متأسفانه به همان شیوه های سنتی عمل می کنیم و اگر الان متوجه موقعیت خود نباشیم، شاید بعدها دیر باشد.

دکتر جلالی هدف از اعطای جایزه ملی یادگیری الکترونیکی را فرهنگسازی در زمینه آموزش و یادگیری الکترونیکی، شناسایی و تشویق افراد و سازمان های مؤثر در توسعه و ارتقای جایگاه یادگیری الکترونیکی و معرفی برگزیدگان حوزه یادگیری الکترونیکی به جامعه برشمرد و افزود: این جایزه در سه سطح فردی، سازمانی و دستاوردهای تأثیرگذار به صورت سالانه توسط کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران به برگزیدگان کمتر شناخته شده و استارت‌آپ ها، کسانی که فعالیت های نوآورانه و خلاقانه داشته باشند، اهدا می شود.

رئیس جایزه ملی یادگیری الکترونیکی افزود: هدف اساسی ما شناسایی پتانسیل های موجود در کشور و شناسایی چالش ها با درنظر گرفتن تجربیات جهانی است. می خواهیم در پشتیبانی، تکثیر و توسعه اشتغال نقش داشته باشیم.

گفتنی است زمان ثبت نام برای شرکت در جایزه ملی یادگیری الکترونیکی که توسط کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران برگزار می شود، از ۱۷ خرداد تا ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ خواهد بود و ارزیابی اظهارات شرکت کنندگان ، ۱۵ مهر تا ۱۵ آذر انجام خواهد گرفت. همچنین برگزیدگان در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ در دانشگاه تهران معرفی خواهند شد. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.ucet.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-30 15:40

افزودن دیدگاه جدید