کد مطلب: 

213563
گزارش سیتنا از وضعیت اختلال های اینترنتی پس از دستور و پیگیری مستقیم وزیر ارتباطات؛

صبانت: با دستور وزیر ارتباطات، اقدامات برای رفع اختلال‌ها در دستور کار قرار گرفت/ آسیاتک: هم اکنون پارامترهای کیفی شبکه نرمال است/ مبین‌نت: اختلال ملموسی در شبکه‌ وجود ندارد/ همراه اول: طی چند روز آینده شاهد اختلالی در شبکه نخواهیم بود

مدیران اپراتورهای ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنتی ضمن تشریح علل ایجاد برخی اختلال های اینترنتی طی هفته‌های اخیر، از اقدامات پس از برگزاری جلسه‌ی اپراتورها با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داده و تاکید کردند که این اختلال ها هم اکنون به حداقل ممکن رسیده و شبکه در وضعیت نرمال قرار دارد.
صبانت: با دستور وزیر ارتباطات، اقدامات برای رفع اختلال‌ها در دستور کار قرار گرفت/ آسیاتک: هم اکنون پارامترهای کیفی شبکه نرمال است/ مبین‌نت: اختلال ملموسی در شبکه‌ وجود ندارد/ همراه اول: طی چند روز آینده شاهد اختلالی در شبکه نخواهیم بود

به گزارش خبرنگار سیتنا، با توجه به دریافت گزارش هایی از اختلال های اینترنتی در هفته های اخیر، عصر سه شنبه‌ی هفته‌ی گذشته (اول خرداد) جلسه ای با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از دلایل بروز برخی از اختلالات در اینترنت مطرح و پس از بحث و بررسی درباره‌ی این موضوع و ارایهی راهکارهای فنی، مقررشد تمام شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت و اپراتورها حداکثر ظرف 24 ساعت و بر اساس راهکارهای مطرح شده، نسبت به رفع اختلالات در اینترنت اقدام کنند و هچنین تمام گزارش های مردمی در این خصوص بررسی و در اسرع وقت مشکلات مطروحه رفع شود. (لینک)

معاون رگولاتوری:
85 درصد اختلالات اینترنتی مرتفع شد
فعالیت‌ها تا رفع همه‌ی اختلالات ادامه می‌یابد

به گزارش سیتنا، مجید حقی، معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تاریخ سوم خرداد (لینک) در خصوص نتیجه دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع اختلالات اینترنتی، گفت: در حال حاضر با تلاش های به عمل آمده و مستقل از روالهای متداول مالی، اداری و ... به صورت بسیج همه امکانات و نفرات حجم اختلالات تا 85 درصد مرتفع شده و همچنان تا رفع کلیه اختلالات فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر پیگیری مداوم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در این میان برخی شرکت های کوچکتر هنوز موفق به رفع نواقص نشده اند که تذکرات و اخطار لازم داده شده و لازم است تلاش بیشتری داشته باشند و در صورت استمرار لیست این شرکتها اعلام خواهد شد.

در همین راستا خبرنگار سیتنا در گفت‌وگو با مدیران اپراتورهای ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت و تلفن همراه، وضعیت شبکه و بهبود در راستای رفع اختلال های اینترنتی را بررسی کرد.

مدیرعامل صبانت در گفت‌وگو با سیتنا:
با دستور وزیر ارتباطات اقداماتی برای رفع اختلال های اینترنت در دستور کار قرار گرفت
اختلال های ناشی از فیلترینگ و بستن VPNها با هماهنگی همه جانبه برطرف می‌شود
باز شدن Peering شرکت‌ها هم در دستور کار قرار داده شد

مدیرعامل صبانت، گفت: با دستور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است تا اختلال های اینترنت در حداقل زمان ممکن برطرف شود.

دکتر احمد بیدآبادی، مدیرعامل صبانت در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا (لینک) پیرامون وضعیت اختلالات شبکه‌‌ای اینترنت بعد از جلسه‌ی هفته‌ی گذشته با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تشریح کرد: در جلسه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی اپراتورها با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نقطه نظرات مطرح و پیشنهادها ارائه شد تا بتوانیم اختلالات شبکه را رفع و به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: بخشی از این اختلال ها به دلیل سیاست های فیلترینگ و بستن VPNها به وجود آمده بود که با دستور جناب وزیر قرار شد با هماهنگی همه جانبه برطرف گردد.

مدیرعامل صبانت، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر قرار شد Peering شرکت‌ها به هم باز شود که این هم اقدام خوب و موثری است و امیدوارم با ادامه‌ی این رویکرد، اختلال ها به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل آسیاتک در گفت‌وگو با سیتنا:
بخش زیادی از اختلالات اینترنتی برطرف شده است
پارامترهای کیفی شبکه در حد قابل قبول قرار گرفته است
میزان تماس و شکایات مشتریان با مراکز تماس شرکت‌ها به حد نرمال سابق بازگشت

مدیرعامل شرکت آسیاتک، گفت: اکنون با اقدامات همه جانبه، بخش زیادی از مشکلات و اختلال های شبکه حل شده و میزان تماس و شکایات مشتریان با مراکز تماس شرکت‌ها به حد نرمال سابق بازگشته است و پارامترهای کیفی شبکه در حدود قابل قبول قرار گرفته است.

مهندس محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل آسیاتک در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا (لینک) پیرامون وضعیت اختلالات اینترنت بعد از جلسه هفته گذشته اپراتورها با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: درخواست اتصال زیاد مابین گوشی‌های موبایل و سرورهای تلگرام به دلیل فیلترینگ به مانند یک حمله سایبری عمل می‌کند. این اتفاق باعث بالا رفتن CPU روترهای شبکه و نیز در بسیاری موارد هنگ شدن مودم سمت مشترک می‌شد. این اتفاق باعث کاهش شدید کیفیت شبکه شده بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این اختلال در بازی‌ها و اتصالات کسب و کارها نیز در مواردی وجود داشت. همچنین اتصالات اس اس ال نیز در مواردی با اختلال مواجه بود.

مدیرعامل آسیاتک، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که همه‌ی شرکت‌ها بجز شاتل در آن حضور داشتند، همه‌ی موارد بررسی شد و راهکارهای برطرف سازی مشکلات جمع بندی شد. رفع اختلالات بدون همکاری نزدیک اپراتورهای ثابت و موبایل و سازمان تنظیم مقررات و زیرساخت ممکن نبود.

یوسفی زاده، تاکید کرد: اکنون با اقدامات همه جانبه، بخش زیادی از مشکلات حل شده و میزان تماس و شکایات مشتریان با مراکز تماس شرکت‌ها به حد نرمال سابق بازگشته است و پارامترهای کیفی شبکه در حدود قابل قبول قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت در گفت‌وگو با سیتنا:
در حال حاضر اختلال ملموسی در شبکه‌ی مبین نت وجود ندارد
حجم بالای استفاده‌ی کاربران از فیلترشکن‌ها باعث بروز اختلال در شبکه شده بود

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت، گفت: به دنبال تمهیدات وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیرو هماهنگی های به عمل امده با سازمان تنظیم مقررات و شرکت ارتباطات زیرساخت، در حال حاضر اختلال ملموسی در شبکه‌ی مبین نت وجود ندارد.

مهندس "حسین ریاضی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا (لینک) پیرامون وضعیت اختلالات شبکه‌‌ی اینترنت بعد از جلسه‌ی هفته‌ی گذشته با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تشریح کرد: به دنبال تمهیدات وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیرو هماهنگی‌های به عمل امده با سازمان تنظیم مقررات و شرکت ارتباطات زیرساخت، در حال حاضر اختلال ملموسی در شبکه‌ی مبین نت وجود ندارد.

وی، خاطرنشان کرد: همانطور که جناب مهندس جهرمی هم اشاره کردند، طی هفته‌های اخیر عده‌ی زیادی از مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند که این حجم بالای استفاده از فیلترشکن باعث بروز مشکلاتی در شبکه شده است.

ریاضی، ادامه داد: استفاده از فیلترشکن باعث کندی سرویس می‌شود و مردم  اطلاعات کافی نداشته و نمی‌دانند فیلترشکن سرعت و کیفیت شبکه را کاهش می‌دهد و کندی به وجود می‌آورد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت، گفت: به دلیل معضلاتی که به دلیل استفاده از فیلترشکن به وجود آمده بود ترافیک روی مرکز تماس ما وجود داشت. تماس های مکرر باعث پایین آمدن سطح کیفیت پاسخگویی مرکز تماس می‌شد و نوبت پشت خط ماندن را بالا می‌برد، اما ما برای بهبود کیفیت پاسخگویی، تلاشمان را کرده و می‌کنیم.

وی، افزود: مردم باید به این آگاهی برسند که استفاده از فیلترشکن باعث کندی سرعت و کاهش کیفیت شبکه می‌شود. استفاده از فیلترشکن‌ها باعث هک سیستم‌ها شده و اگر هم بنا به هر دلیلی از فیلترشکن استفاده می‌کنند باید مدت زمان استفاده را کوتاه کنند؛ مخصوصا افرادی که از سرویس موبایل بانک استفاده می‌کنند، نباید از فیلترشکن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت، در پایان افزود: مردم باید آگاه شوند زمانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند نمی‌توانند سرعت لازم را از اپراتور دریافت کنند و نهایتا باعث نارضایتی کاربران می‌شود.

مدیرکل ارتباطات همراه اول در گفت‌وگو با سیتنا:
مشکلات اینترنت هم اکنون به حداقل ممکن رسیده است
طی چند روز آینده شاهد اختلالی در شبکه نخواهیم بود

مدیرکل ارتباطات همراه اول، گفت: اختلالات اینترنت شبکه‌ی همراه اول هم اکنون به حداقل ممکن رسیده است و طی چند روز آینده نیز اختلالی را در شبکه شاهد نخواهیم بود.

شاهین آرپناهی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا (لینک) پیرامون وضعیت اختلالات اینترنت بعد از جلسه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی اپراتورها با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در این جلسه ریشه‌ی اختلالات مشخص شد و تدابیری برای رفع مشکلات اندیشیده شد که عمدتا هم در پی اشغال مسیرها به دلیل رفت و برگشت‌های فراوانی بود که در پی فیلترینگ‌های اخیر به وجود آمده بود.

وی ادامه داد: جلسه با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار خوب بود و بنا گذاشته شد که با استفاده از peering امکان بهتر مدیریت ترافیک فراهم شود و با همکاری شرکت‌های اصلی ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت، یکپارچه سازی انجام شود که به همراه ترافیک داخلی بتوانند به هم متصل شوند.

وی افزود: در این راستا اقداماتی آغاز و بخش زیادی از برنامه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت. در همین حال از سه شنبه‌ی هفته‌‌ی گذشته در حقیقت این اقدامات عملیاتی شده‌اند و تا کنون بخش زیادی از این یکپارچه سازی انجام شده و اختلالات به حداقل ممکن رسیده است و طی چند روز آینده نیز اختلالی را شاهد نخواهیم بود.

مدیرکل ارتباطات همراه اول در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، خاطرنشان کرد:  به عبارت دیگر، تصمیمی که در آن جلسه اتخاذ شد بحث یکپارچه سازی مدیریت ترافیک داخل و بحث استفاده از peering برای مدیریت بهتر ترافیک بود. حداقل بنای ما بر این است که با 35 شرکت سرویس دهنده‌ی خدمات اینترنت در این زمینه یکپارچه سازی انجام شود که از ترافیک داخلی استفاده کنیم؛ به منظور اینکه هم حجم ترافیک در نقاط پایانی کاهش یابد و هم عمده‌ی اختلالاتی که ناشی از این مشکل بود را با این راهکار برطرف کنیم.

آرپناهی، افزود: وضعیت شبکه‌ی همراه اول تقریبا نرمال است و اختلال خاصی وجود ندارد، اما تدبیری که در آن جلسه اندیشیده شده است ظرف چند روز آینده به طور کامل پیاده سازی می‎‌شود و همکاران ما به صورت شبانه روزی و 24*7 تمام ایام هفته روی این موضوع کار می‌کنند و تا به الان می توان گفت اختلالات برطرف شده‌اند.

انتهای پیام

گزارش از "مونا ارشادی فر"

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-28 12:41

افزودن دیدگاه جدید