کد مطلب: 

213516
مدیرکل ارتباطات همراه اول در گفت‌وگو با سیتنا:

مشکلات اینترنت هم اکنون به حداقل ممکن رسیده است/ طی چند روز آینده شاهد اختلالی در شبکه نخواهیم بود

مدیرکل ارتباطات همراه اول، گفت: اختلالات اینترنت شبکه‌ی همراه اول هم اکنون به حداقل ممکن رسیده است و طی چند روز آینده نیز اختلالی را در شبکه شاهد نخواهیم بود.
مشکلات اینترنت هم اکنون به حداقل ممکن رسیده است/ طی چند روز آینده شاهد اختلالی در شبکه نخواهیم بود

شاهین آرپناهی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون وضعیت اختلالات اینترنت بعد از جلسه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی اپراتورها با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در این جلسه ریشه‌ی اختلالات مشخص شد و تدابیری برای رفع مشکلات اندیشیده شد که عمدتا هم در پی اشغال مسیرها به دلیل رفت و برگشت‌های فراوانی بود که در پی فیلترینگ‌های اخیر به وجود آمده بود.

وی ادامه داد: جلسه با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار خوب بود و بنا گذاشته شد که با استفاده از peering امکان بهتر مدیریت ترافیک فراهم شود و با همکاری شرکت‌های اصلی ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت، یکپارچه سازی انجام شود که به همراه ترافیک داخلی بتوانند به هم متصل شوند.

وی افزود: در این راستا اقداماتی آغاز و بخش زیادی از برنامه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت. در همین حال از سه شنبه‌ی هفته‌‌ی گذشته در حقیقت این اقدامات عملیاتی شده‌اند و تا کنون بخش زیادی از این یکپارچه سازی انجام شده و اختلالات به حداقل ممکن رسیده است و طی چند روز آینده نیز اختلالی را شاهد نخواهیم بود.

مدیرکل ارتباطات همراه اول در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، خاطرنشان کرد:  به عبارت دیگر، تصمیمی که در آن جلسه اتخاذ شد بحث یکپارچه سازی مدیریت ترافیک داخل و بحث استفاده از peering برای مدیریت بهتر ترافیک بود. حداقل بنای ما بر این است که با 35 شرکت سرویس دهنده‌ی خدمات اینترنت در این زمینه یکپارچه سازی انجام شود که از ترافیک داخلی استفاده کنیم؛ به منظور اینکه هم حجم ترافیک در نقاط پایانی کاهش یابد و هم عمده‌ی اختلالاتی که ناشی از این مشکل بود را با این راهکار برطرف کنیم.

آرپناهی، افزود: وضعیت شبکه‌ی همراه اول تقریبا نرمال است و اختلال خاصی وجود ندارد، اما تدبیری که در آن جلسه اندیشیده شده است ظرف چند روز آینده به طور کامل پیاده سازی می‎‌شود و همکاران ما به صورت شبانه روزی و 24*7 تمام ایام هفته روی این موضوع کار می‌کنند و تا به الان می توان گفت اختلالات برطرف شده‌اند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-27 14:47

افزودن دیدگاه جدید