کد مطلب: 

213339

پاسخ‌های زاکربرگ در پارلمان اروپا قانع کننده نبود!

مدیر فیسبوک باید درباره پاره‌ای از ابهامات در پارلمان اروپا توضیح می‌داد. او توضیحاتی داد، اما کلی و به باور برخی نمایندگان "هیچ‌مگو". به‌ویژه موضوع "کمبریج آنالتیکا" و نقش مارک زاکربرگ در آن بسیار بحث انگیز بوده است.
پاسخ‌های زاکربرگ در پارلمان اروپا قانع کننده نبود!

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، سایت "تاگس‌شاو" پایگاه آنلاین شبکه تلویزیونی یک آلمان با  انتشار گزارشی، به پاسخ‌های مارک زاکربرگ، مدیر فیسبوک در پارلمان اروپا پرداخت.

بر اساس این گزارش، بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا، پاسخ‌های مارک زاکربرگ را قانع کننده ندانسته‌اند.

سون گی‌گولد، یکی از نمایندگان سبزها در پارلمان اروپا پس از پایان پرسش و پاسخ زاکربرگ در پارلمان اروپا گفت: «نمایندگان سبزها تعداد شش پرسش مشخص از مدیر فیسبوک مطرح کردند و او حتی به یکی از این پرسش‌ها نیز پاسخ نداد.»

یکی از مسائل محوری ناخشنودی سبزها در اروپا موضوع دفاع از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران است. به باور آن‌ها فیسبوک حتی اطلاعات افرادی که عضو این شبکه اجتماعی نیستند را نیز گردآوری می‌کند. و این موضوع نیز همچون بهر‌ه‌گرفتن از اطلاعات کاربران در شبکه واتس‌‌اپ از منظر حقوقی قانونی نیست.

یان فیلیپ، از دیگر نمایندگان سبز پارلمان اروپا درباره عدم پاسخگویی صریح زاکربرگ به پرسش‌های نمایندگان این پارلمان گفته است: «فیسبوک آشکارا در موقعیتی نیست که نگرانی کاربران اروپایی شبکه‌های اجتماعی را برطرف کند.» او به همین دلیل خواستار اعمال کنترل بیشتر از سوی نهادهای سیاسی کشورهای اروپایی شده است.

اودو بولمان، رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات‌های اروپا پاسخ‌های زاکربرگ به پرسش‌های نمایندگان را چنین توصیف کرده است: «پاسخ‌ها کوتاه، سطحی و کم مضمون بودند.»

از آن گذشته، نمایندگان بر آن بودند نقش فیسبوک در رسوایی اطلاعاتی "کمبریج آنالیتیکا" را بدانند. در سال ۲۰۱۵ موسسه یاد شده موفق شده بود با تهیه یک ماسک مخصوص اطلاعات گسترده‌ای پیرامون کاربران فیسبوک کسب کند.

نمایندگان پارلمان اروپا مایل بودند بدانند که نقش مارک زاکربرگ در این ماجرا چه بوده است. جدی‌ترین داوری درباره نقش مارک زاکربرگ را، گی فرهوف‌اشتادت، رئیس فراکسیون اتحاد لیبرال‌ها و دموکرات‌ها در پارلمان اروپا ابراز کرده است.

او گفته که زاکربرگ باید تصمیم خود را بگیرد، یا باید کنار نخبگانی همچون استیو جابز و بیل‌گیتس قرار گیرد یا به عنوان نابغه‌ای که با خلق یک هیولای دیجیتال بنیان‌های دموکراسی در اروپا را نابود کرده، در حافظه تاریخ ثبت شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-25 10:57

افزودن دیدگاه جدید