کد مطلب: 

213158

با انتشار ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق اجاره؛ بزرگ‌ترین تأمین مالی بخش خصوصی در بورس توسط مخابرات انجام شد

پذیره نویسی اوراق اجاره مبتنی بر سهام مخابرات ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین مالی بخش خصوصی در بورس اوراق بهادار تهران با انتشار ۸ هزار میلیارد ریال اوراق اجاره از امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ آغاز شد.
با انتشار ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق اجاره؛ بزرگ‌ترین تأمین مالی بخش خصوصی در بورس توسط مخابرات انجام شد

به گزارش سیتنا، در مراسمی که امروز یکشنبه در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با حضور دکتر بیگدلی معاون مالی شرکت مخابرات ایران، مهندس بیدخام مدیرکل روابط عمومی، حسینی مقدم معاون ناشران بورس و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، با انتشار اوراق اجاره، تأمین مالی برای سرمایه‌گذاری شرکت مخابرات ایران از طریق انتشار صکوک آغاز شد.

معاون مالی شرکت مخابرات ایران در این مراسم با تشریح روند پذیره‌نویسی این اوراق تشریح کرد: این اوراق به‌جای وابستگی به شبکه بانکی و با اتکای کمتر به بازار پول با سازوکار مشخص بورسی در بازار سرمایه تأمین مالی می‌شود.

وی افزود: ناشر پذیرفته‌شده در این پذیره‌نویسی که شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان است، از توانایی خود برای تضمین استفاده می‌کند و البته پشتوانه این اوراق بخشی از سهام شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) است.

دکتر بیگدلی اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران افتخار دارد امروز با استفاده از یکی از ابزارهای نوین مالی و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی کشور، اولین انتشار اوراق صکوک اجاره به پشتوانه سهام را انجام دهد.

وی افزود: این تأمین مالی با استفاده از امکانات در دسترس بازار سرمایه، و به عنوان اولین تأمین مالی شرکت مخابرات ایران در بازار بورس اوراق بهادار در قالب انتشار صکوک بر مبنای سهام است.

معاون مالی شرکت مخابرات ایران اضافه کرد با انتشار و پذیره‌نویسی ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق شرکت مخابرات ایران، حجم گسترده‌ای از فعالیت‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه در گردش میسر می‌شود.

وی ادامه داد: سود این اوراق ۱۶ درصد بوده و به‌تناسب بازار گردانی شرکت مشاور، سود دریافتی بالاتر هم محاسبه و پرداخت می‌شود.

حسینی مقدم معاون ناشران بورس نیز با تشریح مزیت‌های استفاده از اوراق اجاره برای شرکت‌های بزرگ گفت: این اوراق با توجه به تأمین مالی ارزان‌تر به نفع شرکت‌ها است و استفاده از ظرفیت بازار سرمایه یکی از بهترین روش‌ها برای تأمین مالی شرکت‌های بورسی بزرگ کشور می‌باشد.

وی افزود: سهام شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان پشتوانه انتشار صکوک قرار گرفته است. همچنین مدت این اوراق ۴ ساله می باشد که سود آن سه ماه یک‌بار به‌حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود.

گفتنی است؛ صکوک اجاره ۸ هزار میلیارد ریالی شرکت مخابرات ایران با نماد «صخابر ۱۰۲» از ۳۰ اردیبهشت تا اول خردادماه سال جاری در راستای تأمین مالی شرکت و با سود ۱۶ درصد از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد پذیره‌نویسی قرار می‌گیرد.

شرکت مخابرات ایران پیش از این نیز با استفاده از ابزار صکوک اجاره بر پایه دارایی های ثابت نسبت به انتشار اوراق در تیرماه ۱۳۹۴ به مبلغ ۴۵۰۰ میلیارد ریال با نماد صخابر از طریق شرکت فرا بورس ایران اقدام نموده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-20 20:16

افزودن دیدگاه جدید