کد مطلب: 

213133

شناسایی مظنون در میان ۶۰ هزار نفر با دوربین هوشمند!

پلیس چین می‌گوید به کمک دوربین‌هایی که قادر به تشخیص چهره افراد هستند، توانسته است هفته گذشته یک مظنون را در میان جمعیتی ۶۰ هزار نفری که در یک کنسرت در جنوب شرق چین حضور داشتند، شناسایی و دستگیر کند.
شناسایی مظنون در میان ۶۰ هزار نفر با دوربین هوشمند!

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، پلیس در راستای رسیدگی به یک پرونده اقتصادی، در جستجوی این مظنون ۳۱ ساله بود که در شهر ژانگشو در استان جیانگشی زندگی می‌کرد.

در روز برگزاری کنسرت، پلیس منطقه برای تامین امنیت آن و کنترل ورود و خروج افراد، دهها دوربین هوشمند در مناطق مختلف محل برگزاری کنسرت از جمله در نزدیکی گیشه‌های خرید بلیط نصب کرده بود؛ دوربین‌هایی که مجهز به فناوری تشخیص چهره بودند. به این ترتیب فرد مظنون در همان ورودی کنسرت شناسایی و دستگیر شد.

استفاده از دوربین‌های مجهز به این فناوری هم اکنون به امری رایج در کشور چین تبدیل شده است.

مقامات محلی در سراسر این کشور از دوربین‌های مداربسته برای کنترل افرادی که در فهرست سیاه دولت قرار دارند، استفاده می‌کنند. این کنترل‌ها بویژه در زمان برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای عمومی افزایش می‌یابد.

از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی نیز برخی از پلیس‌های چینی استفاده از عینکهای هوشمندی را که مجهز به فناوری شناسایی مظنونان در میان انبوه جمعیت است، آغاز کرده‌اند. عینکهای هوشمند پلیس چین نیز قابلیت اسکن چهره افراد را دارد و داده‌هایی را که به این ترتیب به دست آورده به پایگاه داده‌ها می‌فرستد.

استفاده از این تجهیزات نگرانی گروههای مدافع حقوق بشر را افزایش داده است زیرا به این وسیله، شناسایی و دستگیری یا زیرنظر داشتن مخالفان دولت آسانتر شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-20 10:44

افزودن دیدگاه جدید