کد مطلب: 

213025
آذری جهرمی در گفت‌وگوی ویژه‌ی خبری:

در حوزه‌ی رسانه بلاتکلیف‌ هستیم/ مردم نسبت به پیام رسان‌ها و شبکه های داخلی کم اعتمادند/ اگر فیلترینگ جواب دهد یا ندهد، در نظر مردم ما محکوم هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در حال حاضر به نقطه ای رسیده ایم که اگر فیلترینگ جواب دهد یا ندهد، در نظر مردم ما محکوم هستیم.
در حوزه‌ی رسانه بلاتکلیف‌ هستیم/ مردم نسبت به پیام رسان‌ها و شبکه های داخلی کم اعتمادند/ اگر فیلترینگ جواب دهد یا ندهد، در نظر مردم ما محکوم هستیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس آذری جهرمی در بخشی از گفتگوی ویژه‌ی خبری در خصوص حوزه‌ی پیام رسان ها خاطرنشان کرد: در حوزه رسانه بلاتکلیف هستیم و این شامل همه رسانه ها می شود زیرا چارچوب و سیاست حرکتی مشخصی در این حوزه نداریم و از آنجا که چارچوب های اصلی را مردم تعیین می کنند متأسفانه در حال حاضر مردم نسبت به پیام رسان ها و شبکه های داخلی کم اعتماد هستند و این مهم سبب می شود که رونق ماهواره و پیام رسان های خارجی بیشتر باشد.

وی ادامه داد: درست است که هنوز مردم نسبت به قانون فیلترینگ و ممنوعیت شبکه های اجتماعی خارجی مقاومت دارند اما وظیفه ماست که با مردم صحبت کنیم. در حال حاضر به نقطه ای رسیده ایم که اگر فیلترینگ جواب دهد یا ندهد، در نظر مردم ما محکوم هستیم.

جهرمی تأکید کرد: اگر زیرساخت اعتماد را ایجاد کنیم و سیاست های رسانه ای شفاف تری داشته باشیم طبیعتاً مردم با علاقه به وطن، از پیام رسان های داخلی استفاده می کنند.

او گفت: در حال حاضر پیام رسان های داخلی، ظرفیت های لازم را دارند و ظاهراً نیاز به سی.دی.ان نیست اما اگر هم نیاز به این ظرفیت باشد باید با مصوبه مجلس اقدام صورت گیرد.

آذری جهرمی، خاطرنشان کرد: نیازمندی های پیام رسان های داخلی برای ارتقای سیستم امنیتی و به روز رسانی های زیرساخت های ضروری مستلزم بودجه های میلیاردی است که گاهی از توان وزارت ارتباطات خارج است البته ما به عنوان متولی حاکمیتی باید از زیرساخت های این پیام رسان ها حمایت کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-18 11:15

افزودن دیدگاه جدید