کد مطلب: 

213024
گزارش عملکرد وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم؛

پوشش دو برابری نسل سوم و چهارم تلفن همراه/ رشد 57 درصدی در توسعه‌ی ارتباطات روستایی/ رشد دو برابری ظرفیت ارتباطات بین الملل و سه برابری ارتباطات داخلی/ راه اندازی 22 مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در مراکز استان‌ها/ مقابله با قاچاق گوشی‌های تلفن همراه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته ظرفیت ارتباطات بین الملل کشور دو برابر و ظرفیت ارتباطات داخلی سه برابر شد، گفت: با تغییر مدل تعرفه ها در مجموع شاهد رشد 16 درصد تولید محتوا در داخل کشور بودیم.
پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه را دو برابر کردیم/ رشد 57 درصدی در توسعه‌ی ارتباطات روستایی/ ظرفیت ارتباطات بین الملل دو برابر و رتباطات داخلی سه برابر شد/ راه اندازی 22 مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در مراکز استان های کشور

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ویژه گفت و گوی خبری به مناسبت روز جهانی ارتباطات، درباره عملکرد هفت ماهه این وزارتخانه در دولت دوازدهم گفت: در طول مدت هفت ماه گذشته موفق شدیم پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه را دو برابر کنیم به طوریکه در ابتدای دولت دوازدهم 50 درصد شهرهای ما پوشش نسل سوم و چهارم داشتند اما اکنون همه شهرها این پوشش را دارند.

وی با اشاره به تعریف شاخص ارتباطات روستایی در قالب اینترنت، تلفن ثابت و تلفن همراه، افزود: در ابتدای دولت دوازدهم معادل 35 درصد کل روستاها دارای ارتباطات کامل بودند که در این مدت به رشد 57 درصدی در توسعه ارتباطات روستاها رسیدیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه موفق شدیم بیش از 53 هزار کیلومتر از جاده های کشور را تحت پوشش خدمات نسل سه و چهار ببریم که در نوروز امسال برای مردم قابل لمس بود، اظهار کرد: همچنین در برخی از شاخص های دولت الکترونیک ما رشد چهار برابری داشتیم مثل میزان شاخص مشارکت در توسعه دولت الکترونیک که در ابتدا 4 درصد بود و امروز به 16 درصد رسیده که البته باید به بالای 60 درصد برسیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید از راه اندازی دولت همراه به عنوان یکی از مهمترین پروژه های دولت الکترونیک خبر داد و گفت: چهارشنبه گذشته از اپلیکیشن دولت همراه رونمایی کردیم که از طریق کافه بازار و اپ استورهای داخلی قابل دسترسی است که بر این اساس ارتباط مردم با دولت به صورت اختصاصی می شود تا ضمن ارتباط با دستگاه ها، همه اطلاعات را تجمیع شده داشته باشیم. به عنوان مثال در حوزه وزارت ارتباطات وقتی وارد اپلیکیشن می شوید مشخصات تمام سیم کارت ها، خطوط ثابت و اشتراک های خود را می توانید ببینید و قبوض آن را پرداخت کنید و یا تغییر نشانی ها را انجام دهید.

وی با تاکید بر تکمیل سرویس های ارایه شده در دولت همراه به لزوم پیوستن همه دستگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای پروژه هایی که در هفته ارتباطات افتتاح شد، ظرفیت ارتباطات بین الملل کشور دو برابر و ظرفیت ارتباطات داخلی از همان چیزی که از ابتدا تا الان ایجاد شده بود، سه برابر شد. به عبارتی از 6.4 ترابیت ظرفیت قابل استفاده از شبکه داخلی به ظرفیت 18.2 ترابیت رسیدیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه اینترنت نیز 1.2 ترابیت ظرفیت نصب شده بود که به 2.4 ترابیت ارتقا پیدا کرد، گفت: در این مدت براساس مدل شبکه ملی اطلاعات و تعریف جدید مدل تعرفه ها، باعث شد با رشد چهاربرابری تولید محتوا بخصوص در حوزه محتوای صوتی و تصویری روبرو شویم که مجموعا محتوای داخلی نسبت به قبل رشد 40 درصدی و در مجموع 16 درصدی را داشت که عدد قابل توجهی است.

وی با اشاره به شکل گرفتن چهارچوب هایی برای حمایت از کسب و کارهای نوپایی که در فضای مجازی فعال هستند، افزود: با دستور رییس جمهوری کمیته ای تشکیل شد و طرحی با نام طرح نوآفرین شامل کلیه مشکلات کسب و کارهای نوپا در حوزه های تامین منابع مالی، جذب مالی، بیمه، مالیات و مشکلات اینچنینی تدوین شد که انشااله چهارشنبه آینده مصوب می شود که گام بزرگی است.

آذری جهرمی همچنین با اشاره به راه اندازی 22 مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در مراکز استان های کشور، اظهار کرد: یکی از کارهای خوب مبارزه با قاچاق تلفن همراه بود که این پروژه نشان داد اگر عزم داشته باشیم، می توانیم با قاچاق مقابله کنیم که فازهای این پروژه کامل شده بعد از تثبیت به مرحله نگهداری رسیده است که کار سخت و طاقت فرسایی بود.

او تأکید کرد: به حریم خصوصی مردم توجه ویژه داشتیم و در آخرین مورد گزارش دقیق بررسی آنچه در مورد جمعیت امام علی (ع) رخ داد را به دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی گزارش کردیم و پیگیری خواهیم کرد.

آذری جهرمی بیان کرد: با قاچاق تلفن همراه به کشور بالاخره مقابله شد و نشان داده شد که اگر بخواهیم با قاچاق مقابله کنیم، می‌توانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: اختلافاتی با صدا و سیما در موضوعات مختلف داریم اما دلیل نمی‌شود که از اقدامات صدا و سیما در اجرای طرح بزرگ ثبت تلفن همراه تشکر نکنم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-18 10:56

افزودن دیدگاه جدید