کد مطلب: 

212972

سبحانی‌فر: فیلترشکن‌ها امنیت اقتصادی، فرهنگی، روانی و اجتماعی ما را به خطر انداخته‌اند

رییس کمیته‌ی ارتباطات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمی توان جلوی رشد تکنولوژی را گرفت، گفت: باید در برابر آن خودمان را تقویت کنیم. با فیلتر کردن تلگرام فقط از چاله به چاه افتادیم و امروز فیلتر شکن ها امنیت اقتصادی، فرهنگی، روانی و اجتماعی ما را به خطر انداخته اند.
سبحانی‌فر: فیلترشکن‌ها امنیت اقتصادی، فرهنگی، روانی و اجتماعی ما را به خطر انداخته‌اند

به گزارش خبرنگار سیتنا، رمضانعلی سبحانی‌فر در مراسم بهره برداری از فاز اول دولت همراه، گفت: نگاه به ارتباطات با گذشته بسیار متفاوت است و بایستی با سرعت تکنولوژی جلو برویم زیرا امروز همه اقشار نیازمند تکنولوژی  و فناوری هستند.

وی لازمه حضور در عصر اطلاعات را انتشار بیشترین داده با ارزان ترین قیمت و در سریعترین زمان معرفی کرد و افزود: این امر نیازمند این است که ظرفیت ها را افزایش دهیم.  امروز زمان محدود کردن اطلاعات برای دستیابی به مقاصد نیست، بلکه برای رسیدن به مقصود باید خودمان را تقویت کنیم.

سبحانی‌فر خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر فرصتی پیش بیاید این بخش را برای کار و تلاش انتخاب می کنم.

وی با اشاره به اینکه نمی توان جلوی رشد تکنولوژی را گرفت، گفت: باید در برابر آن خودمان را تقویت کنیم. با فیلتر کردن تلگرام فقط از چاله به چاه افتادیم و امروز فیلتر شکن ها امنیت اقتصادی، فرهنگی، روانی و اجتماعی ما را به خطر انداخته اند.

وی گفت: چند درصد مردم از تلگرام خارج شده اند و به پیام رسان های بومی وارد شده اند. برای ترغیب مردم باید اعتماد سازی داشته باشیم و مردم دستوری به جای دیگری نمی روند.

سبحانی فر با تاکید بر برنامه ششم توسعه کشور گفت: اگر سرعت و ظرفیت را بالا نبریم قطعا از برنامه عقب می مانیم ما در بحث دولت الکترونیک باید 6 رتبه صعود می کردیم و الان سه رتبه بالا آمده ایم و باید این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه باید چهار خدمت آموزش، کشاورزی، سلامت و خدمات بانکی را به 80 درصد روستا برده باشیم، گفت: باید سرعت کار را بالا ببریم زیرا ما می بینیم که طرح در همه شهرهای زیر 10 هزار نفر هم ارایه نشده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر تلاش نکنیم مثل شبکه های اجتماعی خارجی به ما دیکته می کنند و لذا از این جهت باید سرعت را بالا ببریم.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین با اشاره به اینکه زیر ساخت دولت همراه آماده شده است، گفت: اگر سازمان هایی که باید به مردم خدمات ارایه دهند نیایند،  هزینه اضافه کرده ایم و بخشی از این وظیفه بر عهده وزارت ارتباطات و به ویژه شورای عالی فناوری اطلاعات است که دستگاه هایی که باید این خدمات را ارایه دهند به صورت جزیره ای عمل نکنند.

وی افزود: متاسفانه دستگاه های اجرایی علاقمند هستند دیتاها را ارایه ندهند و انتظار ما این است که دستگاهها هماهنگی بیشتری داشته باشند، چون هر چه اطلاعات و دیتاهای بیشتری به اشتراک گذاشته شودعامل توسعه و پیشرفت می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام دستگاه باید اطلاعات خود را در دولت همراه به اشتراک بگذارند گفت: مجلس به جد نظارت بیشتری برای به اشتراک گذاری داده های سازمان ها خواهد داشت تا خدمات بهتر و بیشتری را به مردم ارایه شود و این بخش را بیش از گذشته تقویت می کنیم زیرا عامل پیشرفت کشور است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-16 17:50

افزودن دیدگاه جدید