کد مطلب: 

212971
مهندس آذری جهرمی در سخنانی به مناسبت روز جهانی ارتباطات:

«فیلتر» و «فیلترشکن» معلولِ بلاتکلیفی ماست؛ منابع انسانی خود را نابود نکنیم/ تامل کنیم، چرا هم مردم و هم مجلس در مقابل قانون مصوب مجلس در مورد ماهواره، مقاومت می کنند و آن را نمی پذیرند؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن انتقاد از سردرگمی در مواجهه با رسانه نوین، گفت: «فیلتر» و «فیلترشکن» معلولِ بلاتکلیفی ماست؛ منابع انسانی خود را نابود نکنیم.
«فیلتر» و «فیلترشکن» معلولِ بلاتکلیفی ماست؛ منابع انسانی خود را نابود نکنیم/ تامل کنیم، چرا هم مردم و هم مجلس در مقابل قانون مصوب مجلس در مورد ماهواره، مقاومت می کنند و آن را نمی پذیرند؟

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس آذری جهرمی که امروز چهارشنبه و در آستانه روز جهانی ارتباطات، در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست دولت همراه سخن می گفت، اظهار کرد: در نحوه برخورد با رسانه نوین دچار سردرگمی هستیم درست مانند برخی امور اجتماعی دیگر. همان مردمی که به میهن خود و رهبر معظم انقلاب علاقه مندند، نمایندگان و دولت را انتخاب می‌کنند، سپس همین مجلس منتخب مردم، قانونی برای ماهواره مصوب می‌کند، دستگاه قضا حکم می دهد و پلیس نیز اجرا می کند، با این وجود، هم مردم و هم مجلس در مقابل این موضوع مقاومت می کنند و آن را نمی پذیرند.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: علت را بیابیم، فیلتر و فیلتر شکن معلول بلاتکلیفی ماست. نباید منابع انسانی خود را نابود کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در زمینه شاخص‌های رشد توسعه (IDI) امسال به بالاترین نرخ رشد زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در منطقه و رتبه دوم در دنیا رسیدیم. در برنامه ششم توسعه، ۳۰ رتبه ارتقاء آمده است که البته در گزارش سال ۲۰۱۸ با توجه به توسعه‌های انجام شده از جمله پوشش سراسری اینترنت، رشد قابل توجهی خواهیم داشت.

وی با اشاره به میزان مشترکان فعال تلفن همراه، بیان کرد: همان طور که پیش از این هم اشاره شد، در شبکه همراه اول از ۵۰ میلیون مشترک فعال، ۱۸ میلیون همچنان از خدمات گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند. در ایرانسل از ۳۰ میلیون مشترک، ۹ میلیون مشترک از گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند. البته اجاره رجیستری به اپراتورها کمک می‌کنند که با باندلینگ این اعداد را کاهش دهند.

آذری جهرمی با تاکید بر لزوم رشد شاخص‌های توسعه بیان کرد: شعار امسال توسعه استفاده از IT است و این موضوع توانمندسازی‌هایی از جمله دولت همراه می‌خواهد. ما برنامه داریم شاخص IDI را ۳۰ رتبه ارتقاء دهیم. سال گذشته در حوزه توسعه شاخص‌ها رتبه ۶۷ را داشتیم، هر چند ما شاخص دیگر EGDI را داریم که در راستای ۱۰۲ هستیم و باید آن را نیز ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان‌های ما به صورت سیلندری خدمات خود را ارائه می‌کنند، گفت: دولت گذشته تلاش کرد زیرساخت اتصال سازمان‌ها را فراهم کند و در این دولت برای کارکرد دولت الکترونیک و دولت همراه، تلاش ما بر اتصال است. نمونه‌ای از این کارکردها پروژه رجیستری بود که سه دستگاه به هم متصل شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: دولت همراه یک اقدام فنی نیست بلکه یک اقدام اجرایی در بدنه دستگاه‌های دولت است. ایده ما این بود دولت را برروی گوشی‌های مردم بیاوریم. بزرگترین ویژگی دولت همراه این است که به صورت سفارشی با مردم صحبت کند، بدین صورت که مردم احراز هویت می‌شوند و می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. بنابراین دیگر نیازی به کپی کردن کارت ملی مردم برای قرار گرفتن در دستگاه‌ها نیست.

آذری جهرمی با تاکید بر لزوم نظارت و بهبود کیفیت اظهار کرد: سرعت توسعه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها در کشور بسیار خوب بوده اما مردم همزمان از ما مطالبه کیفیت دارند. مرکز مانیتورینگ پایش شاخص‌های کیفی مخابرات و همراه اول در راستای ارتقای شاخص‌های کیفی راه‌اندازی شده و نشان می‌دهد ما به دنبال بهبود کیفیت هستیم. مکمل اپراتورها، سیستم نظارت مردمی است که در این راستا امروز این سیستم مبتنی بر نقطه جغرافیایی رونمایی شد و از این پس اپراتورها مطابق وعده‌ای که داده بودیم، در معرض نظارت عمومی مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: این توسعه زیرساخت‌ها توانمندساز بازیگران لایه خدمات شبکه ملی اطلاعات و عرصه تحول دیجیتال هستند، یعنی گروه‌هایی که تحت عنوان کسب و کار نوپا می‌شناسیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-16 17:35

افزودن دیدگاه جدید