کد مطلب: 

212920
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از پروژه های همراه اول:

از همراه اول انتظار دارم طی یک سال ۱۰۸ هزار مدرسه را به شبکه‌ی ملی اطلاعات متصل کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از همراه اول انتظار دارم که 108 هزار مدرسه در کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند، گفت: اگر هیات دولت تصویب کند پارک توسعه اقتصاد دیجیتال با امتیازات ویژه ای در حوزه بیمه و مالیات شکل می گیرد که در تمام استان های کشور احداث می شود.
از همراه اول انتظار دارم طی یک سال ۱۰۸ هزار مدرسه را به شبکه‌ی ملی اطلاعات متصل کند

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه های همراه اول با بیان اینکه همراه اول پرچمدار ارتباطات کشور است، گفت: در راستای ماده ۶۹ برنامه ششم توسعه کشور که هوشمندسازی را بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته است، از همراه اول انتظار دارم تا ظرف یک سال ۱۰۸ هزار مدرسه کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند تا در سال آینده یکی از برنامه ها اعلام اتصال این مدارس به شبکه ملی اطلاعات باشد.

وی با اشاره به تکلیف مجلس مبنی بر افزایش ۳۰ رتبه ای شاخص IDI افزود: دو حوزه باید مورد توجه قرار گیرد که نخست کاربرد فناوری اطلاعات و استفاده از آن را باید پیگیری کرد بطوری که ۱۸ میلیون کاربر همراه اول در کشور داریم که از گوشی هوشمند استفاده نمی کنند بنابراین انتظار داریم تا سال آینده این تعداد به کمتر از ۵ میلیون کاربر برسد که قاعدتا با استفاده از تولیدات بومی یا داخلی سازی تولیدات کار را باید پیش برد.

آذری جهرمی با بیان اینکه مطابق آمارهای جهانی نرخ رشد درآمد اپراتورهای موبایل در دنیا به نقطه اشباع رسیده است، اظهار کرد: این درحالی است که نرخ رشد درآمدهای حاصل از فناوری اطلاعات با رشد فزاینده ای ادامه دارد که البته در این حوزه همراه اول همکاری های خود را با دانشگاه های مختلف آغاز کرده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه ۵۶ درصد نرم افزارهای تولید شده کافه بازار متعلق به خارج تهران بوده است، اظهار کرد: باید در حلقه های معیوب توسعه فناوری اطلاعات در شهرستان ها سرمایه گذاری کرد.

وی همچنین خبر داد: لایحه ای با امضای ۶ عضو هیات دولت تدوین و ارایه شده است که در صورت تصویب هیات دولت پارک توسعه اقتصاد دیجیتال شکل می گیرد که سازمان فناوری اطلاعات متولی آن خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز شاهد اتفاقات خوبی بودیم که نوید حرکتی جدید در جامعه ارتباطاتی کشور است، از جوانگرایی انجام شده در این اپراتور در رده های مختلف گفت: اینکه تیم جدید مستقر شده در همراه اول مفاهیم را می شناسند و به توسعه، تولید داخل و ارایه سرویس باکیفیت اعتقاد دارند، جای تقدیر دارد.

وی با تاکید بر موضوع کیفیت، افزود: همچنان که به لحاظ کیفی توسعه زیادی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رخ داده است، همراه اول نیز پیشگام در این زمینه عمل کرده و رشد کمی زیادی داشته است ما امروز مردم مطالبه کیفیت می کنند.

آذری جهرمی دستیابی به کیفیت را تنها با نظارت دقیق بر شبکه میسر دانست و اظهار کرد: نمی شود منتظر باشیم تا مردم شکایت کنند و براساس شکایت مردم به موضوع رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی و بهره برداری از مرکز عملیات شبکه و پایش شاخص های شبکه در همراه اول تصریح کرد: امروز توسط این مراکز وضعیت کیفی شبکه مشخص می شود و هر آنچه که تاکنون برای توسعه و رشد کمی در همراه اول تلاش شده است، به همان اندازه نیز برای توسعه کیفی باید تلاش شود و زحمت کشید.

وی با تقدیر از اقدامی که در راستای به روزرسانی و جایگزینی سیستم مشترکین اپراتور اول صورت گرفت، خاطر نشان کرد: اگرچه اطلاع دارم که مخالفت هایی برای این جایگزینی انجام شد و با نارضایتی هایی نیز از سوی مشترکین همراه بود و علاو بر آن باعث اختلال در فروش و کاهش درآمدهای شرکت در کوتاه مدت شد، اما زیرساخت بزرگی است که فعالیت همه شرکت های ایرانی برای توسعه پلتفرم ها، نرم افزارها و خدمات بومی آماده می کند، ضمن اینکه همراه اول خدمات بهتری را می تواند به مشترکین خود ارایه کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداختن به موضوع امنیت را حایز اهمیت دانست و گفت: در فضای مجازی که همواره مورد هجمه های سایبری قرار داریم که اخیرا هم شاهد آن بودیم، دنیا به لحاظ امنیت کمکی به ما نمی کند و همواره ما را تحریم کرده و جوانان ایرانی روی پای خود ایستاده اند لذا اینکه با استفاده از توانمندی و ظرفیت داخلی در مجموعه همراه اول در مدت کوتاهی پس از تصویب سند هماهنگی اقدام مشترک در حوزه امنیت در شورای عالی فضای مجازی، مرکز عملیات امنیت همراه اول ایجاد شد، حایز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به اینکه زندگی مردم در حال قرار گرفتن در عرصه فضای مجازی است، این امکانات فعالیت های اقتصادی کشور را تضمین می کند و باعث ارتقای کیفیت فضای مجازی است.

آذری جهرمی در ادامه با اشاره به متفاوت بودن وضعیت ارتباطات تهران و نقاط کمتر برخوردار و شهرستان ها، اظهار کرد: آن چیزی که امروز در تهران می بینیم، در مناطق کمتر برخوردار و شهرستان ها واقعیت اینطور نیست بطوریکه در سفر به استان خراسان رضوی از کیلومتر 45 تا 75 شبکه موبایل نداشتم.

وی با اشاره به اینکه همراه اول یک بنگاه اقتصادی است که فعالیت هایش را بر مبنای اقتصادی قرار می دهد که اصل پذیرفته شده ای است، اظهار کرد: ما مکانیزم ها در درون وزارت ارتباطات را با توجه به قانون بودجه 1397 اصلاح کردیم و از همراه اول انتظار ویژه داریم تا به صورت جهادی ورود پیدا کند و در سال 97 این مشکلات را بپوشاند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-15 14:16

افزودن دیدگاه جدید