کد مطلب: 

212904
به دنبال توقف فعالیت های عملیاتی شرکت ZTE به دلیل تحریم‌های آمریکا؛

تغییر لحن چشمگیر ترامپ؛ برای بازگشت سریع ZTE به فعالیت اقتصادی مذاکره می‌کنیم/ تعداد زیادی شغل در چین به خطر افتاده است!

رئیس جمهور آمریکا، اذعان کرد که در حال همکاری با شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین برای اطمینان از بازگشت سریع زی تی ای به فعالیت اقتصادی است چون تعداد زیادی شغل در چین به خطر افتاده است.
تغییر لحن چشمگیر ترامپ؛ برای بازگشت سریع ZTE به فعالیت اقتصادی مذاکره می‌کنیم/ تعداد زیادی شغل در چین به خطر افتاده است!

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، وزارت بازرگانی آمریکا ماه گذشته شرکت های آمریکایی را برای هفت سال از فروش قطعات به شرکت مخابراتی "زی تی ای" منع کرد.

زی تی ای پیشتر ارسال غیرقانونی کالا به ایران و کره شمالی در نقض تحریم های آمریکا را پذیرفته بود و اخیرا مدیران ارشد این شرکت طی بیانیه ای توقف کلیه‌ی فعالیت های عملیاتی این شرکت را اعلام کردند.

در همین حال، ترامپ در توییتی نوشت که در حال همکاری با شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین برای اطمینان از بازگشت سریع زی تی ای به فعالیت اقتصادی است چون تعداد زیادی شغل در چین به خطر افتاده است.

ناظران در آمریکا می گویند که این توییت تغییر لحن چشمگیری از سوی ترامپ است که همواره چین را به از میان بردن اشتغال در کشورش متهم کرده است.

دو کشور این هفته در واشنگتن مذاکراتی در سطح بالا برای بحث درباره اختلاف فزاینده تجاری میان خود انجام خواهند داد.

حل مشکل زی تی ای که ۸۰ هزار کارمند دارد یکی از تقاضاهای پکن برای رسیدن به یک توافق تجاری وسیع تر با آمریکاست.

"زی تی ای" در ماه مارس ۲۰۱۷ به انتقال غیرقانونی فناوری آمریکایی به ایران و کره شمالی و در نتیجه نقض تحریم های آمریکا اذعان کرد و به پرداخت ۱.۱ میلیارد دلار جریمه شد.

دستور منع صدور قطعات به زی تی ای ماه پیش صادر شد چون ادعا شد این شرکت به توافق خود با دولت آمریکا عمل نکرده و در مورد تنبیه کارمندانی که در دور زدن تحریم ها دست داشتند دروغ گفته است.

شرکت های آمریکایی حداقل یک چهارم قطعات مورد استفاده در محصولات زی تی ای که شامل تلفن های هوشمند و تجهیزات شبکه های ارتباطات راه دور است را تامین می کنند.

زی تی ای سال پیش بیش از ۲.۳ میلیارد دلار قطعات از حدود ۲۰۰ شرکت آمریکایی خریداری کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-15 10:41

افزودن دیدگاه جدید