کد مطلب: 

212883

ظرفیت شبکه IP کشور تا پایان مهرماه به سه برابر افزایش پیدا می کند

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به کاهش سه درصدی هزینه صرف شده از سوی اپراتورها جهت شبکه زیرساخت گفت: ضمن اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت باید منابع جدید درامدی را ایجاد کند از برنامه واگذاری فیبر تاریک و ترافیک بین الملل VOICE بخشی از برنامه های آزادسازی شرکت ارتباطات زیرساخت است.
ظرفیت شبکه IP کشور تا پایان مهرماه به سه برابر افزایش پیدا می کند

به گزارش خبرنگار سیتنا، صادق عباسی شاهکوه در مراسم افتتاح پروژه های شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در پایان سال ۹۵، ۸ درصد درآمد اپراتورها صرف شبکه زیرساخت شد، گفت: قرار است در برنامه ششم توسعه درآمد اپراتورها سالانه ۱۹.۴ درصد رشد داشته باشد تا بازار ۲.۵ برابر باشد.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه رشد درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت ۷ درصد دیده شده است، افزود: به این ترتیب در آخر برنامه ششم توسعه تنها 5 درصد درآمد اپراتورها صرف زیرساخت می شود.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه اتکای درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت به حوزه بین الملل باید کاهش پیدا کند، اظهار کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت باید منابع جدید درآمدی ایجاد کند بطوریکه به کسب و کارهای نوپا ضرری وارد نشود.

وی با بیان اینکه امسال دو پروژه IP و نور2 امسال به پایان می رسد، تصریح کرد: با سرمایه گذاری 33 میلیون یورو ظرفیت شبکه IP کشور تا پایان مهرماه به سه برابر افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه در پروژه نور2 حدود 12 هزار کیلومتر فیبرنوری احداث می شود، خاطرنشان کرد: این پروژه که با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومان همراه بوده است تا پایان مهر امسال به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین از شروع دو پروژه زیرساختی دیگر در سال جاری خبر داد و گفت: نخستین پروژه بهسازی شبکه سوییچ است که هم اکنون طراحی آن به پایان رسیده و پروژه دوم نیز برای تبدیل شبکه زیرساخت به یک شبکه مبتنی بر فناوری اطلاعات که امیدواریم هر دو پروژه در سال 98 به پایان برسد.

وی واگذاری فیبر تاریک را از مصوبات جدید شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرد و افزود: بنابه مصوبه هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در شرایطی فیبر تاریک واگذار می شود که جزییات آن امسال اعلام می شود.

عباسی شاهکوه پروژه توسعه شبکه انتقال موسوم به پروژه تدبیر را دارای سرمایه 387 میلیارد تومانی اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه و پروژه توسعه شبکه دیتای بین الملل که با سرمایه گذاری 55 میلیارد تومانی انجام شد هر دو در سر موعد خود به اتمام رسید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-14 18:50

افزودن دیدگاه جدید