کد مطلب: 

212875

آذری جهرمی، خبر داد: افزایش گذرگاه‌های بین‌المللی کشور از یک به هفت نقطه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه گذرگاه های شبکه بین الملل از یک نقطه به 7 مرکز، گفت: نتیجه این توسعه پایداری شبکه، دسترسی بیشتر و بهبود پدافندی است.
آذری جهرمی، خبر داد: افزایش گذرگاه‌های بین‌المللی کشور از یک به هفت نقطه

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس آذری جهرمی در مراسم افتتاح پروژه های شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه امروز در دنیا خلاقیت مرز ندارد و جوانان می توانند محصولاتی تولید کنند که در همه دنیا در دسترس باشد، گفت: از دو سال و نیم پیش حرکتی را آغاز کردیم تا از گذرگاه های بین المللی ایران تمرکززدایی کنیم چراکه تمام ترافیک بین الملل کشور از طریق تهران عبور می کرد که از نظر فنی باعث افت کیفیت و افزایش هزینه ها می شد.

وی تصریح کرد: با تلاشی که در شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفت تعداد گذرگاه های بین المللی به هفت نقطه افزایش پیدا کرد که هسته شبکه ملی اطلاعات نیز در این هفت نقطه مستقر شد تا درصورتیکه یکی از این نقاط از مدار خارج شود اختلالی در کار مردم احساس نشود و بقیه نقاط کمبود آن را جبران کنند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه امروز قطعی بین الملل نه تنها کم نشده اما زیاد هم شده است، افزود: با این حال به دلیل عدم تمرکز زدایی این قطعی ها در زندگی مردم اختلالی ایجاد نمی کند چون شبکه در کل کشور پهن شده است و الان این شبکه هفت جزیره مستقل به هم متصل کرده است.

وی با بیان اینکه امروز اگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق یا افغانستان بخواهند از محتوا یا خدمات داخل کشور استفاده کنند بهبود بسزایی را شاهد هستیم که این مهم به صادرات کمک می کند، اظهار کرد: بنابر توپولوژی شبکه سابق ارتباط با کشورهای شمالی از طریق چند نقطه محدود در اروپا انجام می شد درحالیکه امروز براحتی می توانیم با همسایگان مان ارتباط متقابل داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه اینترنت بین الملل برای کسب و کارها تصریح کرد: باید تدبیری شود تا طی تسهیلاتی قیمت با نرخ بین الملل به آنها ارایه شود.

وی نتیجه بهره برداری از پروژه IGW را پایداری شبکه، دسترسی بیشتر و بهبود پدافندی دانست و خاطرنشان کرد: در ابندای سال ۹۵ ترانزیت چیزی حدود ۲۰ گیگ بود که امروز به ۱۵۰۰ گیگ رسیده است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه زیرساخت به ۷۰ درصد ظرفیت دایر شده رسیده که نشان دهنده زمان توسعه آن است، گفت: آزادسازی امور از سیاست هایی است که از ابتدا به دنبال آن بودیم و معتقدیم شبکه مادر مخابراتی در درون استان ها باید آزادسازی شود و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-14 17:36

افزودن دیدگاه جدید