کد مطلب: 

212786

«وای فای» راه حل مشکل دسترسی در زمان افزایش ناگهانی ترافیک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مشکل افزایش مقطعی جمعیت استان گیلان را می توان با توسعه شبکه وای فای حل کرد، گفت: تا پایان شهریور ماه تعداد نقاطی که دارای پوشش وای فای هستند در این استان به سه برابری فعلی افزایش پیدا می کند.
«وای فای» راه حل مشکل دسترسی در زمان افزایش ناگهانی ترافیک

به گزارش سیتنا، سایت وزارت ارتباطات نوشت: استان گیلان از آن دست استان هایی است که شرایط ویژه ای را دارد بطوریکه در ایام مشخصی از سال، جمعیت این استان به دو برابر جمعیت فعلی افزایش پیدا می کند.
عید نوروز، تعطیلات آخر هفته، ایام تابستان، اعیاد ملی و مذهبی و ... همه و همه از آن دست روزهایی به شمار می روند که جمعیت این استان با افزایش ناگهانی مواجه می شود. به ناچار بستر ارتباطات موجود در این استان باید طوری طراحی شود که ظرفیت جوابگویی نیازهای مردم در این مواقع را داشته باشد.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که روز پنجشنبه به استان گیلان سفر کرده بود، در کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با بیان اینکه مشکل فشار جمیعتی را باید با وای فای حل کنیم، گفت: سرمایه گذاری در حوزه موبایل گران است و برای استانی که قابلیت جمعیت دو برابری دارد، سرمایه گذاری در این بخش منطقی نیست بنابراین برای رفع نیاز کاربران گسترش شبکه وای فای ضرورت دارد.
وی با اعلام اینکه هم اکنون 50 نقطه در استان گیلان تحت پوشش شبکه وای وای هستند، افزود: تا پایان شهریور ماه این تعداد به سه برابر افزایش پیدا می کند تا 150 نقطه در استان گیلان دارای چتر وای فای باشد.
آذری جهرمی با تاکید براینکه چتر وای فای پهن شده نباید مختص فقط مشترکان یک اپراتور باشد، اظهار کرد: بدین صورت می توان مشکل افزایش مقطعی جمعیت در استان گیلان را با توسعه شبکه وای فای حل کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-12 19:27

افزودن دیدگاه جدید