کد مطلب: 

212783

تا سال 2021 در هر 14 ثانیه یک باج افزار در دنیا تولید خواهد شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: اعداد و ارقام آماری به دست آمده نشان می‌دهد؛ تا سال 2021 در هر 14 ثانیه یک باج افزار در دنیا تولید خواهد شد همچنین تا همین سال، شش تریلیون دلار هزینه‌ی محافظت از این فضا خواهد بود.
تا سال 2021 در هر 14 ثانیه یک باج افزار در دنیا تولید خواهد شد

دکتر رسول سرائیان در حاشیه‌ی نخستین کارگاه آموزشی امنیت فضای مجازی در ایران که توسط دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات و با همکاری ITU و مرکز آموزش پیشرفته هند، در حال برگزاری است در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، افزود: برگزاری این کارگاه‌ها و اشتراک و تعامل با محیط بین الملل بسیار با ارزش است چراکه نوع کارکرد در فضای مجازی اصالتا بین المللی و نه جزیره‌ای است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: مهمترین دستاورد این دوره‌ها تبادل تجارب و دانش چه از سمت ما و چه از سمت محیط بین الملل است. ما می توانیم ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایمان را به آنها نشان دهیم و این تعاملات در ادامه می‌توانند برای ما بازار بین المللی ایجاد کنند و متقابلا آنها هم تجارب و دانش بین المللی‌شان را با ما در میان گذارند.

سرائیان، افزود: در این راستا برگزاری این دوره‌ها قطعا می تواند تاثیرگذار باشد و همین که ITU به ما اعتماد می‌کند و این دوره‌ها را در کشور برگزار می‌کند یک فرصت است. در همین حال از ریاست و مجموعه‌ی برگزار کننده‌ی این کارگاه در دانشکده‌ی پست و مخابرات تشکر می‌کنم و امیدوارم این دوره‌ها مستمر باشند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، خاطرنشان کرد: موضوع مهمی برای این دوره انتخاب شده است و بحث امنیت جزو عوامل کلیدی موفقیت ما در فضای مجازی است و ما باید مراقبت کامل داشته باشیم و باید این مراقبت در تمام دنیا اتفاق افتد.

سرائیان، اظهار کرد: اعداد و ارقام آماری به دست آمده نشان می‌دهد؛ تا سال 2021 در هر 14 ثانیه یک باج افزار در دنیا تولید خواهد شد. بنابراین همه‌ی ما باید تلاش کنیم تا با اشتراک دانش و تجربه‌ای که داریم جلوتر از افرادی که نقشه می‌کشند باشیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پایان خاطرنشان کرد: طبق آمار تا سال 2021 شش تریلیون دلار هزینه‌ی محافظت از این فضا خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-12 14:55

افزودن دیدگاه جدید