کد مطلب: 

212780
دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران:

تدوین راهکار اجرایی برای حضور موثر شرکت‌های ایرانی در بازار مخابراتی آفریقا همزمان با برپایی نمایشگاه تلکام دوربان/ مذاکره با شرکت ایرانسل برای حضور در پاویون ایران

دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: چون شرکت ایرانسل با سرمایه گذار خارجی خود از کشور آفریقای جنوبی در ایران فعالیت می‌کند و سرمایه گذار مذکور در 20 کشور جهان به ویژه کشورهای آفریقایی حضور دارد، لذا می‌تواند عامل خوبی برای معرفی تامین کنندگان ایرانی به سایر بازارهای خود در آن منطقه باشد.
تدوین راهکار اجرایی برای حضور موثر شرکت‌های ایرانی در بازار مخابراتی آفریقا همزمان با برپایی نمایشگاه تلکام دوربان/ مذاکره با شرکت ایرانسل برای حضور در پاویون ایران

مهندس فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون حضور شرکت‌های عضو سندیکا در نمایشگاه تلکام آفریقای جنوبی، گفت: در تاریخ دهم اردیبهشت ماه جلسه‌ی اعضای سندیکا با نماینده‌ی نمایشگاه های ITU در ایران برگزار شد و 23 شرکت علاقه مند برای حضور در نمایشگاه ITU تلکام دوربان آفریقای جنوبی سوالاتشان را پیرامون نحوه‌ی حضور در این نمایشگاه مطرح کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه به مذاکرات سیتنا با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و افزودن نمایشگاه تلکام ITU به تقویم نمایشگاهی معاونت علمی اشاره شد، همچنین نحوه‌ی حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان متقاضی حضور در نمایشگاه تلکام آفریقای جنوبی تشریح شد.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: بنا شد شرکت های سندیکا که علاقه‌مند به حضور در نمایشگاه تلکام دوربان هستند نیز به گروه نمایشگاه در یکی از شبکه های اجتماعی اضافه شوند تا در جریان مذاکرات و اطلاعات مورد نیاز قرار گیرند.

رستگار خاطرنشان کرد: بر همین مبنا و برای آشنایی با بازار مخابرات آفریقای جنوبی، چهار اپراتور مخابراتی به اسامی وداکام، ام.تی.ان، تلکوم آفریقای جنوبی و سل.سی شناسایی و اطلاعات آن در گروه قرار گرفت.

وی ادامه داد: نظر به پیشنهاد اعضای سندیکا مبنی بر تشکیل کارگروهی برای شناسایی و تعامل با شرکت های آفریقایی قبل از برپایی نمایشگاه، قرار شد کارگروه با محوریت سندیکا تشکیل شود. در همین راستا، یک تشکل متناظر در منطقه‌ی آفریقا به نام SATA (اتحادیه‌ی مخابرات جنوب آفریقا) که با مشارکت 15 کشور آفریقایی تشکیل شده است، شناسایی شد که شامل اپراتورهای شبکه‌های مخابراتی، تامین کنندگان تجهیزات و ارائه دهندگان خدمات می‌باشند.

رستگار خاطرنشان کرد: از آنجا که در نشست قبلی مطرح شده بود یکی از شرکت‌های محلی در آفریقای جنوبی به عنوان رابط برای ورود شرکت های ایرانی به بازار مخابرات آفریقا انتخاب شود، در این زمینه در جلسه‌ی که نماینده‌ی نمایشگاه های ITU با وزارت خارجه هماهنگ کرده بود حضور یافتیم و مذاکرات انجام شد تا از تجارب آنها در این بخش بهره مند شویم.

وی ادامه داد: در همین حال، چون شرکت ایرانسل با سرمایه گذار خارجی خود از کشور آفریقای جنوبی در ایران فعالیت می‌کند و سرمایه گذار مذکور در 20 کشور جهان به ویژه کشورهای آفریقایی حضور دارد، لذا می‌تواند عامل خوبی برای معرفی تامین کنندگان ایرانی به سایر بازارهای خود در آن منطقه باشد.

رستگار افزود: برای تحقق این امر با مدیرعامل محترم شرکت ایرانسل مذاکراتی صورت گرفت تا با حضور فعال شرکت یاد شده به همراه شریک آفریقای جنوبی خود در پاویون ایران نمایشگاه تلکام دوربان، زمینه‌ی حضور موثرتر شرکت های ایرانی را در بازار مخابراتی قاره آفریقا فراهم آورد.

وی در پایان پیرامون ارائه‌ی بسته‌های پیشنهادی به تناسب نیاز مشتریان در نمایشگاه مذکور، گفت: پس از جمع آوری اطلاعات کامل از بازار مخابرات آفریقا و همچنین سایر کشورهایی که نمایندگان آنان از این نمایشگاه بین المللی بازدید خواهند نمود، نسبت به تهیه‌ی راه حل های جامع ویژه‌ی هر مشتری با نشان دادن مزیت نسبی ایران در مقایسه با سایر رقبا برای تامین و اجرای پروژه ها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-12 14:14

افزودن دیدگاه جدید