کد مطلب: 

212778
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

بیش از شش میلیون شغل در حوزه‌ی امنیت سایبری تا سال 2019 در دنیا ایجاد می‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال از مهمترین نکاتی است که بر روی آن تمرکز داریم. تحول دیجیتال به شدت رو به رشد است؛ به طوری که تا سال 2019، به دلیل نیاز مردم به امنیت سایبری، بالغ بر شش میلیون شغل در دنیا ایجاد خواهد شد.
تا سال 2019 بالغ بر شش میلیون شغل در حوزه‌ی امنیت سایبری ایجاد خواهد شد

به گزارش خبرنگار سیتنا، اولین روز کارگاه آموزشی «امنیت سایبری» که توسط دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات و با همکاری ITU و مرکز آموزش پیشرفته هند (ALTTC) از امروز 22 اردیبهشت ماه در هتل فردوسی تهران در حال برگزاری است، با سخنرانی معاون وزیر ارتباطات ایران و مدرسان اتحادیه‌ی جهانی مخابرات ادامه یافت.

در بخشی از این کارگاه، دکتر رسول سرائیان، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات پیرامون تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال به ایراد مطالب پرداخت.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات، ابراز کرد: تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال از مهمترین نکاتی است که بر روی آن تمرکز داریم. تحول دیجیتال به شدت رو به رشد است؛ به طوری که تا سال 2019، به دلیل نیاز مردم به امنیت سایبری، بالغ بر شش میلیون شغل در دنیا ایجاد خواهد شد.

کنترل دیجیتالی از طریق تکنولوژی های روز دنیا، تمرکز بر روی آب و استخراج تکنولوژی از طریق آن از مباحث مطروحه توسط دکتر سرائیان در این کارگاه بود.

مدرسان هندی ITU نیز پیرامون مباحث امنیت فضای مجازی در دنیا و راه های مقابله با آن، هوشمندسازی دیجیتالی در دنیا، بلاکچین، بیگ دیتا و هوش مصنوعی سخنرانی کردند.

یکی از مدرسان ITU در بخشی از این کارگاه تاکید کرد: با توجه به استفاده‌ی روز افزون کودکان از اینترنت، هدف از برگزاری این دوره ها پیاده کردن راهکارهای مثبت از استفاده‌ی کودکان از اینترنت است تا وابستگی آن ها به فضای مجازی را به حداقل برسانیم.

وی تاکید کرد: به عبارت دیگر اگرچه دنیای کسب و کار امروزی و زندگی روزمره ما در گرو دنیای دیجیتال است، اما باید تلاش کنیم تا از وابستگی کامل به این حوزه جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-12 12:57

افزودن دیدگاه جدید