کد مطلب: 

212750

تعلیق فعالیت های شرکت چینی ZTE به دنبال تحریم های آمریکا

به دنبال اعمال تحریم های چندی پیش آمریکا بر شرکت چینی ZTE، مدیران ارشد این شرکت طی بیانیه ای توقف کلیه‌ی فعالیت های عملیاتی این شرکت را اعلام کردند.
تعلیق فعالیت های شرکت چینی ZTE به دنبال تحریم های آمریکا

به گزارش سیتنا، چندی پیش دولت آمریکا شرکت چینی ZTE را به دلیل نقض شرایط توافق مربوط به نقض تحریم‌های ایرانی مجازات کرد و خرید فناوری آمریکایی را به مدت هفت سال برای این سازنده تجهیزات مخابراتی ممنوع کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد این وزارتخانه دریافته است که شرکت ZTE که پیش از این به دلیل فروش تجهیزات مخابراتی به ایران و کره شمالی جریمه شده بود، به کارمندانی که در این عمل غیرقانونی مشارکت داشته‌اند پاداش کامل پرداخت کرده و توبیخ‌نامه‌ای برای آنها صادر نکرده و درباره شیوه‌های عملکرد خود به مقامات آمریکایی دروغ گفته است.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، در بیانیه‌ای اظهار کرد: شرکت ZTE به جای توبیخ کارمندان و مدیریت ارشد متخلف، به آنها پاداش داده است و این رفتار نمی‌تواند نادیده گرفته شود.

در همین حال، مقامات این شرکت نیمه‌شب پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در بیانیه‌ای توقف کلیه‌ی فعالیت‌های اصلی و عملیاتی این شرکت را اعلام کردند.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که شرکت بزرگ چینی زد تی ای که بیش از ۸۰ هزار نفر را در استخدام خود دارد، به‌ عنوان شرکت پیشگام چین در جهت توسعه‌ی زیرساخت‌های پنجمین نسل تلفنهای هوشمند شناخته شده است. با این وجود، این شرکت از نظر تکنولوژی‌های مخابراتی مانند تولید چیپ های رایانه‌ای و سیستم عامل، به آمریکا وابسته بوده و تحریم‌های آمریکا در این زمینه و همچنین منع فروش محصولات این شرکت غول پیکر چینی در آمریکا، موجودیت و ادامه حیاتش را با تهدیدهای جدی روبه‌رو کرده است.

در بیانیه زد تی ای تأکید شده است که این تصمیم به‌معنی پایان کار این شرکت چینی نیست و آنها با اتکا به ذخایر مالی خود در دوره‌ی توقف فعالیت‌های اصلی، اقداماتی را انجام خواهند داد تا بدنه‌ی شرکت را از خطر فروپاشی حفظ نمایند.

در این بیانیه همچنین آمده است که آنها در این فرصت با مقامات دولتی آمریکا، برای حل و فصل موضوعات و منصرف ساختن آنها از تصمیم پیشین خود برای ممنوعیت فعالیت این شرکت مذاکره خواهند کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-11 10:47

افزودن دیدگاه جدید