کد مطلب: 

212727
آذری جهرمی در آیین افتتاح پروژه های ارتباطی منطقه آزاد انزلی، اعلام کرد:

طرح حمایت از کسب و کارهای نوپا با قید فوریت در انتظار تصویب دولت

وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات از آماده شدن طرح حمایت از کسب و کارهای نوپا در لایه کارشناسی خبر داد و‌ گفت: این طرح که به منظور رفع مشکلات و تاخیرهای کسب و کارهای نوپا تنظیم شده است به زودی به منظور تصویب با قید فوریت در دولت مطرح می شود.
طرح حمایت از کسب و کارهای نوپا با قید فوریت در انتظار تصویب دولت

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاح پروژه های ارتباطی منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه سال گذشته در شاخص بین المللی کارآفرینی رشد ۱۳ رتبه ای داشتیم، گفت: البته وضعیت آن چنان مطلوبی از نظر این شاخص نداریم که با همکاری وزارت های ارتباطات، صنعت، کار  و سازمان امور استخدامی لایحه ای برای رفع موانع کسب و‌کارهای نوپا تنظیم شده است  که بزودی برای تصویب ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از زیرشاخص های کارآفرینی، مدت زمان مورد نیاز برای آغاز یک‌کسب و کار است، افزود: کسب و‌کارهای نوپا بر اساس یک‌خلاقیت شکل می گیرد بنابراین اگر قرار باشد فقط سه ماه وقت برای ثبت شرکت نیاز باشد بنابراین خلاقیت از میان می رود.

آذری جهرمی وضعیت جغرافیایی و جمعیتی استان گیلان را برای تحول دیجیتال در این استان مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: دولت منابع مالی را برای حمایت از این موضوع برنامه ریزی کرده است بطوریکه ۵۰۰ میلیارد تومان در طی دو سال از طریق صندوق سرمایه گذاری های خطرپذیر به کسب و کارهای نوپا اختصاص پیدا کرده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به مشکلات کسب و کارهای نوپا برای ثبت شرکت و نظام بیمه ای و مالیاتی اظهار کرد: با ظرفیتی که مناطق آزاد دارند، اتصال منطقه آزاد به سرزمین اصلی و استفاده از چارچوب های راحت تر، فضای مناسبی برای رسد و‌نمو کسب و کارهای نوپا به شمار می رود.

وی تصریح کرد: قطعا مناطق آزاد برای توسعه کسب و‌کارهای نوپا  نیاز به بسترهای ارتباطات درجه یک دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-10 20:15

افزودن دیدگاه جدید