کد مطلب: 

212649
رییس دانشکده‌ی پست و مخابرات در نشست خبری:

بر اساس تفاهم وزرای ارتباطات ایران و هند، کارگاه بین‌المللی امنیت فضای مجازی در تهران برگزار می شود

رییس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات، گفت: کارگاه آموزشی امنیت فضای سایبری با همکاری اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) و مرکز آموزش پیشرفته مخابراتی هند (ALTTC) بر اساس تفاهم میان وزرای ارتباطات ایران و هند و در چارچوب همکاری‌های ایران و هند در تهران برگزار می‌شود.
بر اساس تفاهم وزرای ارتباطات ایران و هند، کارگاه بین‌المللی امنیت فضای مجازی در تهران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر وحید یزدانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری دوره های آموزشی و همکاری این دانشکده با اتحادیه جهانی مخابرات که امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه در محل سالن کنفرانس دانشکده‌ی پست و مخابرات برگزار شد، گفت: دانشکده در حوزه‌ی اینترنت اشیاء دوره‌هایی را با همکاری ITU برگزار کرده و طی این دوره ها میزبان شرکت هایی از مناطق آسیا – اقیانوسیه بوده ایم.

وی افزود: فراخوان برگزاری این دوره ها از طرف اتحادیه‌ی جهانی مخابرات ارسال شده و علاقه مندان به حضور در این دوره‌ها ثبت نام کرده و وارد دوره می‌شوند. پس از اتمام دوره ارزیابی صورت می گیرد و مدرک مورد تایید ITU به شرکت کنندگان اعطاء می شود.

یزدانیان ادامه داد: یکی از محورهای اصلی ایران با اتحادیه جهانی مخابرات همکاری های آموزشی است. این دوره های آموزشی از طرف اتحادیه جهانی مخابرات ارزیابی شده است و موفق هم بوده است.

رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات از برگزاری کارگاه بین‌المللی امنیت فضای مجازی از 22 تا 26 اردیبهشت ماه سال جاری در تهران خبر داد و گفت: این کارگاه آموزشی با همکاری اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) و مرکز آموزش پیشرفته مخابراتی هند (ALTTC) بر اساس تفاهم میان وزرای ارتباطات ایران و هند و در چارچوب همکاری‌های ایران و هند در تهران برگزار می‌شود.

وی، افزود: دومین دوره برای اولین بار با حمایت دو کشور صاحب نام آفریقای جنوبی و استرالیا برگزار شد که این دو کشور به شرکت کنندگان بورسیه داده و هزینه های شرکت کنندگان را تقبل می کنند.

یزدانیان پیرامون فرایند ثبت نام در این کارگاه آموزشی، اظهار کرد: ثبت نام دوره ها از طریق ITU انجام شده و آخرین آمار از ثبت نام کنندگان تعداد 65 نفر است که سقف استاندارد اتحادیه جهانی مخابرات نیز همین مقدار است.

وی ادامه داد: موضوعات نوآوری و ابعاد امنیتی ICT، امنیت سایبری، حفاظت از زیرساخت های اطلاعاتی، مراقبت از کودکان در فضای سایبری و دیگر موضوعات مرتبط در این دوره تدریس می شود.

یزدانیان افزود: هدف از برگزاری این دوره ها انتقال تجربه در لبه‌ی تکنولوژی است. در قالب برگزاری این دوره تعدادی از مدیران ارشد حوزه از سایر کشورها به ایران آمده و در نشست هایی که برگزار می شود تبادل اطلاعات می کنند.

وی ادامه داد: برای تبدیل شدن به هاب آموزشی منطقه باید دوره هایی برگزار کنیم و انتخاباتی صورت گیرد تا دانشکده به عنوان محور اصلی برگزاری این دوره ها در منطقه انتخاب شود.

یزانیان گفت: پیشنهاد ITU در زمینه‌ی تدوین برنامه‌ی ملی برای صیانت از کودکان در فضای سایبری یک برنامه ملی است و در کارگاه آموزشی عرضه خواهد شد و به اشتراک گذاشته می شود.

وی در پاسخ به خبرنگار سیتنا پیرامون گسترش تعاملات بین المللی دانشکده نیز افزود: بحث همکاری با گروه های مطالعاتی ITUD 20 اتحادیه جهانی مخابرات پیرامون اینترنت اشیاء را داریم و توصیه هایی از طرف ITU برای ما ارسال شده است و تعاملات دو جانبه ای با ITU داریم.

وی ادامه داد: شرکت پست با UPU در حال مذاکره است و دانشکده پست و مخابرات برای برگزاری دوره های پستی در منطقه‌ی غرب آسیا به عنوان مرکز آموزش های پستی انتخاب شده است.

یزدانیان افزود: اگر دانشکده به عنوان NOD منطقه انتخاب شود می تواند به کشورهای دیگر نیز پیشنهاد دهیم تا با ما دوره ها را برگزار کنند.

وی ادامه داد: پیگیر مباحث پژوهشی هستیم. در زمینه‌ی اینترنت اشیاء در دانشکده آزمایشگاه های خوبی راه اندازی کرده‌ایم. تجهیزات سنسوری را ساخته ایم و با بخش خصوصی همکاری می کنیم، در همین حال با اپراتورها پروژه های مشترکی انجام می دهیم.

یزدانیان افزود: در رویدادهای بین المللی که مکررا در منطقه انجام می شود حضور فعال داریم. در حال حاضر موضوع همکاری های ما، اتحادیه جهانی مخابرات است. اگر به پختگی بیشتری دست یابیم امکان همکاری مشترک با دانشگاه های و مراکز آموزشی مستقل در سطح جهان هم فراهم خواهد شد.

یزدانیان در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا پیرامون اقدامات دانشکده در مهارت آموزی حوزه‌ی ICT نیز گفت: دانشکده سال ها موضوع تربیت نیروی انسانی ماهر در دوره های بلند مدت را پیگیری کرده است. در حال حاضر تمرکز ما بر رو دوره های کوتاه مدت آموزشی است. با سندیکاهای فعال خصوصی چون نظام صنفی رایانه ای، سندیکای افتا و سندیکای صنعت مخابرات در حال همکاری هستیم؛ به طور کلی برنامه ما اجرای دوره های کوتاه مدت است تا بلند مدت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-08 17:57

افزودن دیدگاه جدید