کد مطلب: 

212199
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جشن روز جوان:

اقتضای مدیریت امروز، جوانگرایی است/ از جوانان به عنوان دستیار و نه مشاور استفاده کردم/ استخدام را برای جوانان همچون سم می‌دانم

وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات با بیان اینکه اقتضای مدیریت امروز جوانگرایی است، گفت: ایجاد تمام زیرساخت ها برای رسیدن به تحول دیجیتال است و اگر می خواهیم به معنی واقعی کلمه به اقتصاد بپردازیم باید به تحول دیجیتال پرداخت.
اقتضای مدیریت امروز، جوانگرایی است/ از جوانان به عنوان دستیار و نه مشاور استفاده کردم/ استخدام را برای جوانان همچون سم می‌دانم

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی، در جشن روز جوان که به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) در اردبیل برپا شده بود از پیشرفت های این استان در حوزه ICT طی چند سال اخیر گفت و اظهار کرد: توسعه این زیرساخت برای تحول دیجیتال ایجاد شده است به طوری که اگر بخواهیم‌ به معنای واقعی کلمه به اقتصاد بپردازیم باید به تحول دیجیتال بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه امروز از ۱۰ شرکت برتر دنیا حداقل هفت شرکت در حوزه IT فعالیت می کنند که مدیران همه آنها جوانان هستند، افزود: اعلام می کنم که نخستین استان در کشور که به تحول دیجیتال در حوزه کشاورزی پرداخت استان اردبیل بود که با استفاده از فناوری در دو هزار هکتاری که در دشت مغان زیرکشت بود فقط در بخش مصرف سم شاهد ۱.۲ میلیارد تومان کاهش مصرف بودیم.

آذری جهرمی در اشاره به استفاده از فناوری در جهت کاهش مصرف آب در کشاورزی اظهار کرد: در استان خوزستان یک هکتار زمینی که زیر کشت نیشکر است ۳۱ هزار مترمکعب آب مصرف می شود در حالیکه در ‌همین مقدار زمین و‌ در برزیل۱۲ هزار متر مکعب آب برای کشت نیشکر مصرف می شود.

وی با بیان اینکه فناوری ضمن صرفه جویی و‌ کاهش هزینه باعث تولید محصول بهتر و‌ ارگانیکی می شود، خاطرنشان کرد: با بهره از سه ضلعی داده های بزرگ، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در تحول دیجیتال در حوزه کشاورزی شاهد کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب و افزایش دو برابری محصول هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تحول دیجیتال تنها با عمل رخ می دهد که باید آن را نزد جوانان یافت، تصریح کرد: جوانگرایی دیگر یک شعار و‌بحث‌نیست بلکه یک واقعیت به شمار می رود چراکه اقتضای مدیریت امروز ریسک پذیری است که آنرا باید نزد جوانان یافت.

وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات با انتقاد از گماردن جوانان در حوزه مشاور، گفت: فردی مشاور می شود که همه رده ها را طی کرده باشد تا بتواند مشاوره دهد در حالی که جوانان این رده ها را طی نکرده اند و باید تجربه کسب کنند.

وی با بیان اینکه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جوانان به عنوان دستیار و نه مشاور استفاده شده است، افزود: در حال حاضر میانگین دستیاران جوان در وزارت ارتباطات ۳۴ سال و در منصوبین خودم در این وزارتخانه ۴۵ سال است.

آذری جهرمی استخدام را برای جوانان همچون سم دانست و اظهار کرد: با استخدام فکر، مغز و تفکر جوان که طلا محسوب می شود، را می کشد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره وضعیت نابسامان حمل و‌نقل شهری تصریح کرد: چندین سال بود که حمل و نقل وضعیت نابسامانی داشت اما امروز چهار جوان شرکتی درست کردند که تمام نه تنها تمام حمل و‌نقل شهری را ساماندهی می کند بلکه ۳هزار میلیارد تومان ارزش این شرکت شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه جوانان باید مطالبه گر باشند، افزود: اشکال بزرگ اینجاست که مطالبه گری باید همراه بر مطالبه باشد و امروز جوانان با مطالعه باید مطالبه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-26 20:50

افزودن دیدگاه جدید