کد مطلب: 

212157

فقیهی:شکاف دیجیتال یکی از دلایل حضور کمتر زنان در حوزه‌ی ICT است

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه باید متناسب با توسعه کشور به نیازمندی های زنان توجه کنیم، گفت: باید برای توانمند سازی زنان و ارایه آموزش صرفا از کاراکترهای مردانه استفاده نکنیم و مسایل فرهنگی را نیز با همدلی سازمانهای مرتبط مانند وزارتخانه های آموزش و پرورش، ارشاد و ارتباطات و فناوری اطلاعات با راهکارهای اساسی برطرف کنیم.
فقیهی:شکاف دیجیتال یکی از دلایل حضور کمتر زنان در حوزه‌ی ICT است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر مهدی فقیهی در مراسم روز جهانی دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به نقش آمار در برنامه ریزی و سیاست گذاری کشورها، گفت: بر طبق آمار سال 90 مرکز آمار ایران به استناد استاندارد ایسیک، حدود 17 درصد از زنان در صنعت فعال بودند، ولی آمار دقیقی از تعداد زنان متخصص شاغل در بخش های حوزه‌ی ICT نداریم.

وی گفت: آمار اتحادیه‌ی اروپا بر طبق استاندارد ایسکو نشان می‌دهد که تعداد زنان متخصص شاغل در این عرصه از سال 2005 تا 2015 از 5 میلیون و 200 هزار نفر به 7 میلیون 800 هزار نفر رسیده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اشتغال زنان در سال 2006 در عرصه‌ی ICT حدود 22.5 درصد بود که به 17 درصد در سال 2016 رسید، گفت: با اینکه انتظار این است که فرصت های شغلی برای زنان در کشورهای اروپایی بیشتر باشد ولی در بخش فناوری این فرصت ها کمتر شده است.

فقیهی با اشاره به اینکه آموزش ها زنان را در این کشورها کمتر به سوی کدنویسی و تخصص های فناوری اطلاعات سوق می دهند، اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل، بخش آموزش های غیر رسمی است که افراد را برای ورود به بازارهای کاری دیگری توانمند می کنند.

وی همچنین شکاف دیجیتال را یکی دیگر از دلایل حضور کمتر زنان در این عرصه دانست و گفت: محتوای دیجیتال تولید شده و بازی های کامپیوتری نیز اعتماد به نفس زنان را برای حضور در بخش  فناوری اطلاعات کمتر می کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه باید متناسب با توسعه کشور به نیازمندی های زنان توجه کنیم، خاطرنشان کرد: نباید برای توانمندسازی زنان و ارایه آموزش، صرفا از کاراکترهای مردانه استفاده کنیم و مسایل فرهنگی را نیز با همدلی سازمانهای مرتبط مانند وزارتخانه های آموزش و پرورش، ارشاد و ارتباطات و فناوری اطلاعات با راهکارهای اساسی برطرف کنیم.

وی توصیه کرد: آموزش و تکمیل زیرساخت ها در مناطق کمتر توسعه یافته بیشتر مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-25 15:03

افزودن دیدگاه جدید