کد مطلب: 

212154

یزدانیان: زنان باید مطالبه‌گر توانمندسازی در حوزه‌ی ICT شوند

رییس دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات، با بیان اینکه امروز بسیاری از مرزهای تصنعی از طریق فضای مجازی قابل شکستن است، گفت: ICT به توانمندسازی خانم ها کمک خواهد کرد و در فضای مجازی می تواند تجارت و فعالیت اقتصادی و روابط کاری ایجاد کند.
یزدانیان: زنان باید مطالبه‌گر توانمندسازی در حوزه‌ی ICT شوند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر یزدانیان در مراسم روز جهانی دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات  گفت: در کشور ما سابقه طولانی از حضور زنان در عرصه های اقتصادی و مدیریتی داشته ایم و در دوره های تاریخی، مدیریت کشور به دست زنان و بانوان بوده است.

رییس دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات، افزود: برخی از محدودیت ها به نام دین به زنان تحمیل می شود و در همین فضای ناشی از سال ها محدودیت، خانم هایی حضور دارند که مناصب مدیریتی را به عهده گرفته اند و حتی در بخش خصوصی نیز ما شاهد رشد زنان و بانوان هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات اهداف راه توسعه هزاره که توسط سازمان ملل متحد به کشورهای عضو ابلاغ شده توانمند سازی بانوان است، تصریح کرد: کشورهای عضو سازمان ملل از سال 2000 موظف هستند که پاسخگو باشند که چه تعداد از زنان در عرصه های مدیریتی حضور دارند، توانمندساز شده اند و در تصمیم گیری های کشور خود مشارکت دارند.

رییس دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات، افزود: اتحادیه های زیرمجموعه سازمان ملل نیز در این زمینه فعال شده اند و اتحادیه جهانی مخابرات یکی از اهداف خود را استفاده از ظرفیت خانم ها در عرصه ICT  و استفاده از ظرفیت ICT برای توانمند سازی بانوان بوده است.

یزدانیان، فناوری اطلاعات را یک موضوع  ظریف و دقیق توصیف کرد و اظهار داشت: فناوری اطلاعات قبل از اینکه یک موضوع فنی باشد یک موضوع ظریف و دقیق است که حضور بانوان در این عرصه می نواند به شکوفایی آن کمک کند.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از مرزهای تصنعی از طریق فضای مجازی قابل شکستن است، گفت: ICT به توانمند سازی خانم ها کمک خواهد کرد و در فضای مجازی می تواند تجارت و فعایت اقتصادی و روابط کاری ایجاد کرد.

رییس دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات با تاکید بر اینکه برگزاری این مراسم در کشور در تقویم اتحادیه جهانی مخابرات ثبت شده است، افزود: دانشکده یک حامی و برگزار کننده است و باید شرایطی ایجاد شود که خانم ها خود مطالبه گر چنین رویدادهایی باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-25 13:18

افزودن دیدگاه جدید