کد مطلب: 

212026

مخالفت وزیر ارتباطات با اعطای مجوز صوت‌وتصویر فراگیر در فضای مجازی به صداوسیما

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مخالفت خود با مصوبه اخیر کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی‌بر دادن مسئولیت صدور مجوز و مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی به صداوسیما را اعلام کرد.
مخالفت وزیر ارتباطات با تصویب قانون اختیارات صوت و تصویر فراگیر برای صدا و سیما

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی ساعاتس پیش توئیت کرد:

"ضمن احترام به نظر جمعی از نمایندگان محترم کمیسیون فرهنگی مجلس، تصویب قانون اختیارات صوت و تصویر فراگیر برای صدا و سیما بدون ذکر تعریف دقیقی از مصادیق صوت و تصویر فراگیر، مانع بزرگی در تحقق لایه‌های خدمات و محتوای شبکه ملی اطلاعات خواهد بود".

گفتنی است؛ طرح خط مشی، اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما در دستور کار جلسه دیروز (یکشنبه) کمیسیون فرهنگی قرار داشت که در این جلسه ماده چهار این طرح به تصویب رسید که بر اساس آن پخش فراگیر برنامه‌های رادیویی یا تلویزیونی در داخل و خارج از کشور در انحصار سازمان صداوسیما است و مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات رادیویی و تلویزیونی فراگیر و نظارت بر آن، منحصراً بر عهده سازمان صداوسیماست و هرگونه ارائه خدمات نوین پخش فراگیر رادیویی و تلویزیونی الزاماً بر بستر شبکه ملی اطلاعات منحصر و محدود می‌شود.

در همین حال، ماده دو این طرح که در آن فضای مجازی، خدمات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و پخش فراگیر تعریف شده، مراعا مانده و قرار است امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت) در کمیته هنر و رسانه این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-23 07:37

افزودن دیدگاه جدید