کد مطلب: 

211944

دستگیری عامل جاسوسی از گوشی تلفن همراه شهروندان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با نصب نرم افزار جاسوسی کیلاگر بر روی تلفن همراه 514 شهروند اصفهانی اقدام به سرقت اطلاعات خصوصی آن‌ها می‌کرد توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
دستگیری عامل جاسوسی از گوشی تلفن همراه شهروندان

به گزارش سیتنا، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی به صورت اینترنتی اقدام به سرقت از حساب او نموده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه سرقت از حساب به صورت اینترنتی صورت گرفته لذا کارشناسان این پلیس بررسی‌ها و اقدامات فنی خود را در فضای مجازی آغاز و متهم را که در یکی از استان‌های همجوار ساکن بوده شناسایی، دستگیر و به این استان دلالت دادند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: متهم با ساخت نرم افزاری جاسوسی به نام کیلاگر و قرار دادن آن در فضای مجازی تحت عنوان نرم افزار هک شبکه اجتماعی باعث گردیده کاربران زیادی آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب و زمانی که این کاربران نرم افزار را نصب می‌کند هر عبارتی که با تایپ می‌نماید ذخیره شده و برای آن فرد کلاهبردار ارسال می‌گردد.

وی افزود: فرد شیاد به این شیوه موفق به کسب اطلاعات مهمی از جمله اطلاعات خصوصی کاربران، چت‌ها و گفتگوهای اینترنتی، متن پیامک‌های ارسالی، رمز و آیدی ورود به ایمیل شخصی و همچنین اطلاعات بانکی شده بود.

سرهنگ مرتضوی در توضیح نرم افزار کیلاگر گفت: نرم افزار کیلاگر پس از نصب بر روی سیستم قربانی کلیه اطلاعاتی که کاربر تایپ می‌کند را از طریق ایمیل برای شخص هکر ارسال می‌کند.

این مقام انتظامی در پایان بیان کرد: از سایت‌های معتبر و دارای نماد الکترونیک خرید و یا دانلود انجام دهید و همچنین هنگام خریدهای اینترنتی و پرداخت از طریق درگاه بانک از صفحه کلید مجازی استفاده کنید و همچنین فریب تبلیغات اغوا کننده مانند نرم افزار هک شبکه اجتماعی، نرم افزار به دست آوردن شارژ رایگان ،نرم افزار دوربین لخت کن و ... را نخورید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-22 09:15

افزودن دیدگاه جدید