کد مطلب: 

211943

جذب آگهی‌‎های وسوسه انگیز ماساژور خانم در اینترنت نشوید

"مدتی می‌شد که در جمع دوستانم صحبت از سفرهای تایلند و ماساژورهای معروف آنجا بود. تقریبا همه آنها یک بار این سفر را تجربه کرده بودند اما من شرایطم با آنها فرق می‌کرد، تازه نامزد کرده بودم و چند ماه دیگر مراسم ازدواجمان برگزار می‌شد".
جذب آگهی‌‎های وسوسه انگیز ماساژور خانم در اینترنت نشوید

به گزارش سیتنا، سایت پلیس فنا با این مقدمه نوشت: "یک شب بعد از شام به اتاقم رفتم و مشغول چرخ زدن در فضای مجازی شدم. در یکی از صفحات، تبلیغاتی درباره ماساژ تایلندی توجهم را جلب کرد با اشتیاق روی تختم نشستم و به دقت مشغول مطالعه آن شدم.

در آگهی مورد نظر نوشته شده بود ارایه خدمات ماساژور به صورت 24 ساعته، خدمات در سالن و هم در محل، دارای ماساژور خانم جوان برای آقایان با مدرک بین المللی و ماساژ فول حرف‌های...

تصور نشان دادن سلفی‌هایم در حال ماساژ دادن جنس مخالف، آن هم بدون رفتن به تایلند به دوستانم و چهره متعجب آنها، لبخند کم‌رنگی بر روی لبهایم نشاند و سبب شد تا برای ثبت نام درنگ نکنم.

وارد پیج شدم، شرایطش را خواندم و درخواست دادم در ادامه برای دریافت خدمات می‌بایست ویزیت ثبت شود و از همان طریق به وبلاگی راهنمایی شدم. پس از مراجعه به وبلاگ مورد نظر و تکمیل فرم دریافت ویزیت، به یک درگاه پرداخت الکترونیک ارجاع داده شدم و جالب‌تر این‌که مبلغ پرداختی برای ثبت ویزیت فقط 5 هزار تومان بود که پرداخت کردم و منتظر شدم تا پس از ثبت اطلاعات بانکی، مبلغ ذکر شده از حسابم کسر شود اما هیچ وجهی کسر نشد و با پیام عملیات ناموفق مواجه شدم، در نتیجه برای انجام مجدد عملیات بانکی اقدام نکردم و منصرف شدم.

صبح روز بعد آماده شدم تا به محل کارم بروم و طبق عادت، قبل از خروج از خانه گوشی‌ام را چک کردم، اما با دیدن پیام برداشت بانکی، حسابی شوکه شدم.

مبلغ 67 میلیون ریال، نیمه‌های شب از حساب بانکی‌ام کسر شده بود در حالیکه من آن زمان خواب و کارت بانکی‌ام هم نزد خودم بود.

به سرعت به بانک مراجعه کردم و در خصوص کسر وجه مورد نظر توضیح خواستم، کارمند بانک پس از بررسی حسابم گفت ساعت 2 بامداد از طریق درگاه یکی از بانک‌ها این مبلغ برداشت شده است.

در کمال ناباوری گفتم که چنین مبلغی را برداشت نکرده و کسی غیر از خودم از رمز دوم کارتم باخبر نیست. کارمند بانک پیشنهاد داد که برای پیگیری شکایتم به پلیس فتا مراجعه کنم.

در مراجعه به پلیس فتا متوجه شدم که از طریق یک آگاهی دروغین که در فضای مجازی از سوی فیشرها بارگذاری شده و من فریب آن را خورده‌ام به راحتی و با دست خودم به درگاه فیشینگ بانکی هدایت شده‌ام و با وارد کردن اطلاعات بانکی در درگاه فیشینگ تمامی اطلاعات بانکی من از سوی این مجرمان سایبری به سرقت رفته است و در پی آن شاهد برداشت غیر مجاز از حساب بانکی خودم بودم.

پرونده‌ام در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و در مدتی کوتاه کارشناسان پلیس فتا با انجام یک‌سری اقدامات فنی، پلیسی، توانستند فرد مورد نظر را شناسایی و دستگیر کنند که در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی بود اما پس از رویت ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و هدف خود را از ایجاد وبلاگ و کانال مورد نظر کسب منافع مالی و اخاذی عنوان کرد.

کارشناس پلیس فتا توصیه های جالبی به من کرد و گفت که مردم باید مراقب تبلیغاتی که در فضای مجازی بیشتر با هدف کلاهبرداری انجام می‌شود، باشند. چراکه تبلیغات در این حوزه با هدف کلاهبرداری‌، روابط نامشروع و ... صورت می‌گیرد و افرادی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند به سختی توانسته‌اند حق خود را از کلاهبرداران بگیرند و همچنین در زمان استفاده از هر درگاه پرداخت الکترونیک حتما به آدرس آن بانک و امنیت آن مثل https:// توجه نمایند تا در دام فیشینگ گرفتار نشوند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا بخش فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-22 09:07

افزودن دیدگاه جدید