کد مطلب: 

211905

​​​​​​​دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست

دیوان عالی آلمان موافقت خود را با فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی اعلام کرد. در حکم دیوان آمده است، نرم‌افزاری که تبلیغات را به طور خودکار از اخبار حذف کند، به رقابت آزاد رسانه‌ای آسیب نمی‌رساند.
​​​​​​​دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، به این ترتیب دیوان عالی فدرال آلمان در کالسروهه آلمان با نظر انتشارات اشپرینگر، ناشر بزرگ بین‌المللی، مبنی بر مجاز بودن تبلیغات اینترنتی مخالفت کرده است، زیرا با نصب این نرم‌افزار به رقابت آزاد رسانه‌ای هیچ آسیبی وارد نمی‌شود.

قضات دیوان عالی آلمان همچنین اعلام کردند که انتشارات اشپرینگر این حق را خواهد داشت که در صورت تمایل جلوی کاربرانی را بگیرد که از این نرم‌افزار استفاده می کنند و ارتباط آنها را با مطلب مورد نظر مسدود کند.

ناشران بزرگ آلمان با بی‌صبری منتظر این نظر دادگاه بودند. انتشارات اشپرینگر در جریان بررسی دیوان عالی فدرال آلمان اعلام کرده بود که مسدود کننده‌های تبلیغاتی، تهدیدی برای مطبوعات دیجیتالی به حساب می‌آیند.

نرم افزار (Adblock Plus (ABP محصول شرکت آیو (Eyeo) در پس زمینه اجرا می شود و با استفاده از لیست‌های فیلتر، نمایش تبلیغات در برنامه‌ها و وب سایت‌ها را مسدود می‌کند. افزایش امنیت و حذف تبلیغات زائد اینترنتی از نکات مثبت این نرم‌افزار است.

با استفاده از این نرم‌افزار کلیه تبلیغاتی که زیر فهرستی به نام "فهرست سیاه" جمع‌آوری شده‌اند، فیلتر می‌شوند و مطلبی ارائه می‌شود زیر نام "فهرست سفید" که خالی از تبلیغات است.

ناشران بزرگ و مخالفان شرکت آیو (Eyeo)، سازنده نرم‌افزار (Adblock Plus (ABP بر این نظرند که این شرکت برای فیلتر کردن تبلیغات درآمد قابل توجهی به دست می‌آورد.

نظر دیوان عالی فدرال آلمان در حالی است که انتشارات اشپرینگر در مرحله قبلی شکایت خود در دادگاه عالی ایالتی در شهر کلن آلمان به یک پیروزی نسبی دست یافته بود.

دادگاه عالی ایالتی در شهر کلن آلمان گرچه مخالفتی با سوار کردن نرم‌افزاری برای فیلتر کردن تبلیغات نداشته است، اما ایجاد "فهرست سفیدِ" خالی از تبلیغات را غیرقانونی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-21 17:24

افزودن دیدگاه جدید