کد مطلب: 

211884

ممنوع شدن تبلیغات کسپرسکی در توئیتر

توئیتر انتشار بنرهای تبلیغاتی کسپرسکی را در پلتفرم خود ممنوع کرد.
ممنوع شدن تبلیغات کسپرسکی در توئیتر

به گزارش سیتنا، توئیتر در ایمیلی رسمی (که رونوشت آن به رویترز ارسال شد)، مغایرت مدل تجاری کسپرسکی را با قوانین تبلیغاتی خود و همچنین اعلام وابسته بودن کسپرسکی به سازمان جاسوسی روسیه / FSB توسط حکومت آمریکا را دلیل این اقدام خود ذکر کرده است.

«یوجین کسپرسکی» موسس و مدیر کمپانی امنیتی و ضد ویروس روسی، اولین باردر وبلاگ خود داستان را مطرح کرد و توئیتر نیز در ادامه، آن را تایید کرد.

«ژانت مانفرا» از وزارت امنیت داخلی گفت: هیچ دستورالعملی مبنی بر تنبیه کسپرسکی به کمپانی‌های آی تی ارسال نشده است.

فیلترشدن کسپرسکی توسط حکومت آمریکا پس از هک شدن سیستم یکی از هکرهای دولتی واشنگتن با استفاده از بکدور ایجاد شده توسط نرم افزار ضد ویروس کسپرسکی صورت گرفت و کمپانی روس متهم شد که به طور مستقیم با سازمان جاسوسی روسیه ارتباط دارد.

یوجین کسپرسکی که خود پیش‌تر عضو کا گ ب (سازمان جاسوسی شوروی سابق) بود، این اتهام را رد کرد اما موضوع جاسوسی نرم افزار و سرویس‌های کسپرسکی در آمریکا به طور جِدّ دنبال شد و باعث شد تا این کمپانی در نهادهای دولتی آمریکا ممنوع شود.

کسپرسکی ضمن رد ادعاهای واشنگتن، از مقامات و کارشناسان مستقل در سراسر دنیا خواست تا سورس کُد آنها را جستجو کرده تا حقیقت روشن شود اما این کار نیز باعث نشد تا مقامات آمریکایی از موضع خود کوتاه بیایند.

ترول‌های تبلیغاتی روس در روی شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و ... نیز مظنون بعدی بود که آمریکایی‌ها ادعا کردند روس‌ها بدین وسیله در نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2016 دخالت مستقیم کرده و حالا با منع کسپرسکی روی پلتفرم توئیتر، این داستان ادامه دار شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-21 14:01

افزودن دیدگاه جدید