کد مطلب: 

211824

آخرین فرصت برای ثبت گوشی‌های سامسونگ و نشان‌های باقی‌مانده

طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، از اول اردیبهشت‌ماه با قرار گرفتن تمامی‌ برندها در این طرح، رسما آخرین مرحله را طی می‌کند، در همین حال مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: گوشی‌های سامسونگ و سایر نشان‌های تجاری تلفن همراه تا پایان وقت جمعه ۳۱ فروردین ۹۷ فرصت دارند نسبت به ثبت مشخصات و استفاده در شبکه اپراتورهای ایران اقدام کنند.
آخرین فرصت برای ثبت گوشی‌های سامسونگ و نشان‌های باقی‌مانده

به گزارش سیتنا، حمیدرضا دهقانی‌نیا اعلام کرد:‌ هموطنان دارنده گوشی‌های مدل سامسونگ و بقیه گوشی‌های موجود با هر نشان تجاری و حتی ایرانی اگر دو یا سه خشاب سیم‌کارت دارند، آنها را تا قبل از پایان روز جمعه 31 فروردین 97 حتماً روشن کرده و تماس بگیرند، تا مشخصات گوشی‌ آنها در سامانه ثبت شود، در غیر این صورت بعد از انقضای این تاریخ به مدت یک ماه به عنوان گوشی همراه مسافر تلقی شده و بعد از اتمام یک ماه از ارائه خدمات شبکه به این گوشی‌ها خودداری می‌شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: همین فرایند برای تبلت‌هایی که سیم‌کارت می‌خورند و قابلیت تماس دارند نیز باید اجرا شود.

وی افزود: اطلاعات مورد نیاز در رابطه با طرح ثبت شناسه گوشی‌های تلفن همراه در شبکه‌های داخلی ایتا، آی‌گپ و سروش موجود است و همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سامانه همتا به نشانه Hamta.ntsw.ir مراجعه کنند و مشخصات گوشی خود را وارد نمایند.

دهقانی‌نیا ادامه داد: کسانی که گوشی جدید خریداری می‌کنند باید شماره IMEI را از روی جمعه گوشی یادداشت کرده و به شبکه *7777# ارسال کرده و کد فعالسازی دریافت کنند و در صورتی که شماره IMEI ندارند می‌توانند از طریق *#06# شماره IMEI گوشی را دریافت کنند و از اصالت گوشی خود مطلع شوند.

وی افزود: پیامکی که به خریدار گوشی تلفن همراه ارسال می‌شود با سرشماره 7777 نمایش داده می‌شود.

دهقانی‌نیا تأکید کرد: اگر کسی گشوی سامسونگ و یا سایر گوشی‌های متفرقه را تا پایان وقت روز جمعه استفاده نکند تا یک ماه بعد از این تاریخ خدمات آن قطع می‌شود و به هیچ‌وجه امکان استفاده از آن گوشی وجود نخواهد داشت و تاکنون 3700 گوشی با انقضای مدت ارائه شده برای طرح رجیستری و ثبت مشخصات از دریافت خدمات محروم شده‌اند.

وی در مورد گوشی‌های همراه مسافران گفت:‌ کسانی که به عنوان مسافر وارد کشور می‌شوند باید ظرف یک ماه مشخصات گوشی خود را در سامانه همتا ثبت کنند و سیم‌کارت‌هایی که به اسم و کد ملی فرد است را وارد گوشی کرده و از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-20 19:13

افزودن دیدگاه جدید