کد مطلب: 

211800

پوشش کامل تلفن‌همراه در جاده‌های اصلی استان کرمانشاه تا پایان شهریور 97

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درخواست استانداری کرمانشاه مبنی بر احداث‌ تعداد بیشتری دکل برای تامین پوشش ارتباطی در استان، اظهار کرد: با توجه به طراحی صورت گرفته به ذهن می رسد که انجام پوشش های مورد نظر با نصب ۸۰ دکل صورت گیرد.
پوشش کامل تلفن‌همراه در جاده‌های اصلی استان کرمانشاه تا پایان شهریور 97

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که در شهرستان ثلاث باباجانی تشکیل شد با بیان اینکه علیرغم حجم اقدامات انجام شده اما حجم تخریب ها و گستره جغرافیایی منطقه هم زیاد بود و نواقصی بر جای مانده است، افزود: در زمان وقوع زلزله، در وزارت ارتباطات نخست تلاش کردیم تا ارتباطات برقرار شود که به سرعت شبکه توسعه داده شد تا در نتیجه شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات که پیش از زلزله ۲۲ بود اکنون حداقل به میزان شش یا هفت رتبه ارتقاء پیدا کند.

آذری جهرمی با اشاره به طی مسیر کرمانشاه، سرپل ذهاب، قصرشیرین، ازگله و ثلاث باباجانی در سفر خود، اظهار کرد: در طول این مسیر شاهد بودم که ۹۰ درصد مسیر تحت پوشش نسل سوم تلفن همراه قرار دارد.

وی با بیان اینکه در ایام وقوع زلزله کمک های غیرنقدی کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مردم مناطق زلزله زده در قالب موادغذایی، پتو و چادر با مدیریت استانداری توزیع شد، تصریح کرد: در نوروز نیز چاپ و خرید کالاهای تبلیغاتی را ممنوع اعلام کردیم و هزینه آن بالغ بر ۲ میلیارد تومان به مردم زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرد تا با هماهنگی استانداری پنج مجتمع ۱۰ واحدی ۶۰ متری بعد از اختصاص زمین ساخته شود.

وی با بیان اینکه در بازدیدها مشخص بود که زحمات زیادی کشیده شده است، خاطرنشان کرد: از آنجاکه وعده داده شده تا شهریور ماه اسکان همه مردم زلزله زده به پایان برسد، اما به نظرم می رسد تلاش ها باید بیشتر شود و نیاز به ممارست بیشتری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به گلایه مردم نسبت به بانک ها، گفت: حتما این گلایه ها را در هیات دولت مطرح می کنم ضمن اینکه به نظر می رسد محاسبه سود شش ماه تنفس وام تعمیرات مصوبه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که از سوی بانک ها در نظر گرفته می شود، درست نیست.

وی با اشاره به وضعیت بازسازی در قصرشیرین، افزود: به نظرم مشکل از کمبود اعتبارات نیست و با توجه به آن چیزی که در میدان دیدم تعداد پیمانکاران کافی نیست که باید علاوه بر پیمانکاران بومی از ظرفیت پیمانکاران غیر بومی نیز استفاده شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید به درخواست استانداری کرمانشاه مبنی بر احداث‌ تعداد بیشتری دکل برای تامین پوشش ارتباطی در استان، اظهار کرد: با توجه به طراحی صورت گرفته به ذهن می رسد که انجام پوشش های مورد نظر با نصب ۸۰ دکل صورت گیرد.

وی از استانداری خواست که موانع تامین برق دکل ها را به عهده گیرند، اظهار کرد: همچنین طبق برنامه ارتقای سایت های نسل دوم و سوم در دستور کار است و اعتبار آن مصوب شده است.

وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات همچنین طی دستور به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه تاکید کرد تا نقاط کور در جاده های اصلی تا پایان شهریورماه رفع شود و خاطرنشان کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید به دقت نقاط کور را مشخص کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-20 10:46

افزودن دیدگاه جدید