کد مطلب: 

211760

راه‌اندازی سیستم تشخیص چهره‌ی سریع در بخش بازرسی فرودگاه پکن

فرودگاه "شودو" در شهر پکن آغاز به استفاده از سیستم تشخیص چهره در بازرسی امنیتی کرده است. با اتکا به این فناوری، تشخیص هویت و بازرسی فیزیکی و بار همراه مسافر ظرف یک دقیقه انجام شده و اتوماسیون کل فرایند بازرسی امنیتی نیز میسر شده است.
راه‌اندازی سیستم تشخیص چهره‌ی سریع در بخش بازرسی فرودگاه پکن

به گزارش سیتنا به نقل از سایت صدای چین، این سیستم تشخیص چهره با نام "سیستم هوشمند بازرسی امنیتی مسافران" در حال حاضر در ترمینال 2 فرودگاه شودو مورد استفاده است.

از آن جا که این سیستم به تازگی در این فرودگاه به کار رفته، هنوز کارمندانی برای راهنمایی مسافران برای استفاده از این سیستم مستقرند.

مسافران در فرودگاه برای گذر از فرایند بازرسی امنیتی معمولا از دو مرحله می گذرند که یکی تشخیص هویت و دیگری بازرسی امنیتی روی بدن و بار مسافر است. با به کارگیری سیستم هوشند یادشده در این فرایند که دو گیت برای تشخیص اطلاعات مسافر دارد، در گیت اول با کنترل تصویر کارت ملی و بوردینگ کارت تطابق آن ها را تایید و سپس در گیت دوم، با کنترل تصاویر چهره مسافر، هویت مسافر تشخیص داده می شود.

در دستگاه اسکن و بازرسی بار نیز مجموعه ای دروبین نصب شده است که مسافر هنگام گذاشتن بار خود داخل سبد به دوربین رو به رویش نگاه می کند سپس سبد را روی تسمه نقاله قرار می دهد، ظرف یک دقیقه اطلاعات مسافر و بار او دسته بندی و ثبت می شود.

در صورت تردید به اشیاء داخل چمدان، بازرسان می توانند از روی مانیتور رو به روی خود اطلاعات صاحب آن را مشاهده کنند. با وجود این سیستم هوشمند، بازرسان دیگر لازم ندارند تا در میان همهمه مسافران صاحب چمدان را بلند صدا بزنند، در عوض تنها لازم است تا مستقیم فرد را شناسایی کرده و بازرسی کنند.

در فرایند بازرسی امنیتی فرودگاه، در الگوی دستی، مرحله بازرسی بار مسافر به زمان بیشتری نیاز داشت. اما با تجهیز شدن به سیستم هوشمند بازرسی امنیتی، این مرحله ظرف یک دقیقه انجام می شود. آمار نشان می دهد کارایی این سیستم به 266 نفر در ساعت رسیده در حالی که کارایی سیستم دستی 160 نفر در ساعت است.

در ساعات پیک فرودگاه شودو در پکن، ترافیک خروجی می تواند به 20 هزار نفر در ساعت برسد. مجهز شدن به این سیستم هوشمند بازرسی بدون شک می تواند به شدت، فشار کار بازرسان امنیتی فرودگاه را کاهش دهد.

به دلیل آن که برای استفاده از این سیستم هیچ تماسی بین بدن فرد مورد تشخیص هویت و دستگاه صورت نمی گیرد و تشخیص هویت به نحو مخفی میسر است، این سیستم در زمینه های پلیسی، امور مالی، بیمه، بازرسی امنیتی مورد استفاده گسترده قرار دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-19 22:15

افزودن دیدگاه جدید