کد مطلب: 

211730
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری ایلام:

افزودن ۱۲۰۰ میلیارد تومان به درآمدهای کشور با اجرای طرح رجیستری/ تحقق مبارزه با مفاسد زمین خواری با پیاده سازی پروژه‌ی سیماک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سال گذشته در دولت الکترونیک با اتصال گمرک کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صنعت، معدن و تجارت به هم توانستیم ۱۲۰۰ میلیارد تومان درآمد کشور را در اجرای طرح رجیستری اضافه کنیم، گفت: پروژه سیماک از جمله پروژه های دولت الکترونیک است که اجرای آن می تواند تاثیر بسزایی در شفاف سازی و‌ مبارزه با رانت و تسهیل امور مردم داشته باشد.
افزودن ۱۲۰۰ میلیارد تومان به درآمدهای کشور با اجرای طرح رجیستری/ تحقق مبارزه با مفاسد زمین خواری با پیاده سازی پروژه‌ی سیماک

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی، در جلسه شورای اداری ایلام با بیان اینکه در پروژه سیماک امور مردم در کوتاه ترین زمان ممکن در پنجره واحدی صورت می گیرد، افزود: یکی از مفاسدی که با اجرای طرح سیماک با آن مقابله می شود بحث زمین خواری است لذا با دستور کار قرار دادن بحث سیماک می تواند کمک بزرگی از این بابت به کشثر صورت بگیرد.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت ها جهت ایجاد اشتغال و افزایش رفاه مردم است، اظهار کرد: استان ایلام اگرچه از نظر شاخص های حوزه ICT در وضعیت خوبی قرار دارد اما دررحوزه اشتغال شاخص های خوبی ندارد و از این بابت به همراه استاندار باید کالبدشکافی کرد تا با ظرفیت سازی بدنبال ایجاد اشتغال در این استان باشیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به دو‌ همکاری با دانشگاه ایلام در سال گذشته، تصریح کرد: پارسال در همکاری با دانشگاه ایلام نخست اقدام به راه اندازی مرکز آپای استان در دانشگاه شد و در همکاری بعدی مرکز تسهیلگری و حمایت از کسب و کارهای نوپای این استان در پارک علم و‌فناوری ایلام ایجاد شد که در مجموع یک‌میلیارد تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه در مجموع این دو‌ همکاری ۱۷ پروژه منجر به ایجاد اشتغال شد، خاطرنشان کرد: در استان های دیگر با چنین سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ پروژه منجربه ایجاد اشتغال می شود که بدین ترتیب این شاخص در استان ایلام‌وضعیت مظلوبی را ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منابع دنیا را محدود و‌ شناسایی نشده دانست و گفت: در دنیا اقتصادهای مبتنی بر بهره وری آغاز شده است و باید در حوزه های جدیدی چون هوشمندسازی برنامه ریزی کنیم که مثلا امروز چند ساختمان در ایلام هوشمندسازی شده و‌در پایان سال چند ساختمان دیگر باید به آنها اضافه شود تا بدین ترتیب زمینه ایجاد اشتغال در استان ایلام ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت ها صرفا برای خواندن خبر و‌ تفریح ایجاد نشده است، افزود: توسعه زیرساخت ها باید به ایجاد اشتغال و افزایش رفاه مردم منجرب شود.

آذری جهرمی با اشاره به تصویب آیین نامه دفاتر پیشخوان در هیات دولت، اظهار کرد: بعد از ابلاغ این آیین نامه توسط سازمان تنظیم‌مقررات و ارتباطات رادیویی واگذاری مجوزها آغاز می شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و‌امید در پایان با اشاره به ضرورت ورود جوانان در رده مدیریتی از استاندار ایلام خواست همچون سوابق گذشته در این زمینه نر مساعد داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-19 07:54

افزودن دیدگاه جدید