کد مطلب: 

211661

جذب سهم بازار حوزه‌ی تجارت الکترونیک اولویت برنامه‌ای شرکت ملی پست

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در نخستین همایش مدیران این شرکت در سال جدید یکی از مهمترین برنامه های سال جاری را جذب سهم بازار در حوزه تجارت الکترونیک عنو ان کرد .
جذب سهم بازار حوزه‌ی تجارت الکترونیک اولویت برنامه‌ای شرکت ملی پست

به گزارش سیتنا، حسین نعمتی، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در نخستین همایش مدیران شبکه پستی، سیاست ها و برنامه های این شرکت در سال 97 را تبیین و تشریح کرد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی و لزوم توجه مدیران به این موضوع، تاکید کرد: مدیران شرکت ملی پست اهتمام ویژه ای به این امر داشته و در اجرای آن بکوشند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به ورود اپراتورهای خصوصی پست در سال جدید گفت: امسال نیز به لحاظ ورود اپراتورهای بخش خصوصی و آغاز فعالیت آنها در 10 استان کشور، باید تلاش بیشتری انجام شود چرا که آزادسازی فعالیت های پستی موجب داغ شدن رقابت در این زمینه می شود.

وی مبنای فعالیت پست در کشور را قانون اساسنامه جدید اعلام کرد و گفت: بر اساس این قانون یک سری فعالیت ها تکلیفی است و موظف به ارایه آن هستیم ولی با توجه به این که قانون برای فعالیت اپراتورهای خصوصی شرایطی مانند فعالیت کامل در همه فرآیندهای پستی را پیش بینی کرده، مزیت بزرگی برای شبکه پستی با وجود ظرفیت های بالقوه محسوب می شود.

رییس هیات مدیره شرکت ملی پست پیوستگی در عملیات پستی را یکی از ویژگی های فعالیت در این بخش دانست و افزود: به همین دلیل است که پست ملی می تواند در تعامل با بخش خصوصی از ظرفیت های بالقوه خود بهره لازم را برده و با هماهنگی بیشتر و برنامه ریزی دقیق تهدید را به فرصت تبدیل کند.

وی داشتن برنامه قوی و هوشمندی در استفاده از فرصت ها را دو عمل مهم در عرصه رقابت دانست و تصریح کرد: شکی نیست که با برنامه ریزی دقیق و استفاده از فرصت ها می توانیم شرایط شبکه پستی را بهبود داده و زمینه حضور موفق در عرصه رقابت را فراهم کنیم.

نعمتی نیروی انسانی متخصص و باتجربه را یکی از عوامل موفقیت شبکه پستی برشمرد و خاطر نشان کرد: شرکت ملی پست به دلیل تربیت نیروی متخصص و باتجربه بسیار غنی است و می توان با استفاده از این فرصت، به ارتقای شبکه کمک کرد.

وی همچنین وجود بانک اطلاعاتی غنی را یکی دیگر از ظرفیت های خوب شبکه دانست و گفت: پست در همه بخش ها ظرفیت بی نظیری دارد و باید با برنامه ریزی از این ظرفیت ها در جهت رشد درآمد و ترافیک بهره برد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حضور پر رنگ در همه عرصه ها را لازمه پیشرفت شبکه پستی برشمرد و تاکید کرد:  همه فرآیندهای پستی دارای اهمیت یکسان بوده و باید مدیران استانی به عنوان نماینده تام الاختیار شبکه به همه جنبه ها توجه داشته و در همه عرصه ها حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر انحصارزدایی از مراکز استان ها، خاطر نشان کرد: یکی از ضروریات مهم، تمرکززدایی از فعالیت های استانی در مراکز است چرا که با ورود تکنولوژی و اطلاع رسانی،فعالیت ادارات پست در همه شهرها دارای اهمیت است و مدیران واحدهای اجرایی باید بر این امر نظارت قوی داشته باشند.

رییس هیات مدیره شرکت ملی پست ایران در ادامه به ارایه آمار و اطلاعات مستند و متقن اشاره کرد و افزود: نقصان در آمار ضرر جبران ناپذیری به شبکه پستی وارد کرده و مانع برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری درست در بخش های مختلف می شود که همین امر موجب بروز خسارت های بزرگ به کل شبکه و توجه نهادهای نظارتی به فعالیت های پست می شود.

وی تامین معاش بیش از 12 هزار و 800 نیروی شاغل در شرکت ملی پست را از مسوولیت های مهم افراد دارای مسوولیت در شبکه پستی برشمرد و تصریح کرد: ما با قبول این مسوولیت، وظیفه سنگینی بر عهده گرفته ایم و باید متعهدانه به بهبود وضع اقتصادی کارکنان توجه کرده و شرایط بهتری از لحاظ رفاهی برای آنان فراهم کنیم.

نعمتی افزود: بر همین اساس استخدام جدید در شرکت ملی پست ممنوع است و با مدیریت نیروی انسانی موجود و رعایت تناسب در بخش های ستادی و اجرایی به فعالیت خود ادامه می دهیم این در حالی است که هم اکنون 36 درصد از نیروها در بخش های اجرایی فعالیت می کنند و تجربه دنیا نشان از فعالیت 50 درصدی در ستاد و اجرا دارد.

وی همچنین کیفیت خدمات را بزرگترین عامل مشتری مداری دانست و گفت: باید با تربیت نیروی انسانی و آموزش آنان، توجه ویژه ای به مشتری مداری و افزایش رضایت آنان داشته و از همین طریق به جذب بازارهای جدید بیاندیشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در همین زمینه اظهار داشت: اگرچه همه کارکنان در هر سمتی یک بازاریاب محسوب می شوند اما نباید فقط به جذب بازارهای جدید اندیشیده بلکه باید با ارتقا کیفیت خدمات به حفظ قراردادهای موجود نیز توجه کرده و با جلب رضایت مشتری های کلان، کسب و کار خود را توسعه دهیم.

رییس هیات مدیره شرکت ملی پست ایران در خصوص هزینه های جاری نیز تأکید کرد: برای کنترل هزینه ها باید ضمن برآورد هزینه و فایده یک قرارداد، تفکر سیستمی و شبکه ای را جایگزین نگاه منطقه ای و بسته کرده و با سنجش مزیت ها و ضررهای یک قرارداد و نیازهای جامعه امروز در جذب بازارهای جدید تلاش کنیم.

وی برنامه ریزی برای جذب سهم بازار در حوزه تجارت الکترونیک را یکی از مهم ترین برنامه های سال جاری برشمرد و گفت: سهم ما از حوزه تجارت الکترونیک بسیار ناچیز بوده و باید با یک برنامه قوی و استفاده از توان بخش خصوصی، در این حوزه نیز فعالیت خود را گسترش دهیم.

نعمتی همچنین افزایش تعاملات استانی را یکی از مسوولیت های مهم مدیران استانی برشمرد و گفت: باید ضمن حفظ تعادل در این زمینه، تعامل با مسوولان استانی به ویژه استانداران و فرمانداران را افزایش داده و از این فرصت ها در جهت گسترش فعالیت های پستی استفاده بهینه کرد.

وی توجه مدیران به برنامه و تمرکز همه جانبه بر فعالیت های استانی را از توقعات خود برشمرد و اظهار کرد: مسوولان استان ها باید ضمن توجه دقیق به برنامه های شبکه پستی، تقویت معیشت کارکنان، حذف قراردادهای زیان بار، تعامل با بخش خصوصی، پروژه محور کردن فعالیت ها، و حضور در همه عرصه های ارتباطی را مد نظر قرار داده و برای این امور برنامه ریزی کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با آروزی سالی پر از موفقیت برای شبکه پستی تاکید کرد: امیدواریم در سال جدید، ضمن ارتقای جایگاه شبکه پستی، شاهد رضایت مشتریان از عملکرد خود باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-18 13:53

افزودن دیدگاه جدید