کد مطلب: 

211603

شکایت از فیس‌بوک به دلیل ذخیره غیرقانونی چهره کاربران از روی گالری عکس

هر روز یک خبر علیه فیس‌بوک منتشر می‌شود و امروز (سه شنبه) نیز شکایت رسمی از بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی کلید خورد.
شکایت از فیس‌بوک به دلیل ذخیره غیرقانونی چهره کاربران از روی گالری عکس

به گزارش سیتنا، قاضی «جیمز دوناتو» در دادگاه فدرال سان فرانسیسکو اجازه بازشدن پرونده حقوقی علیه فیس‌بوک به اتهام سوء استفاده از گالری عکس کاربران برای فناوری تشخیص چهره را صادر کرد.

شاکیان پرونده ادعا کرده‌اند که این شبکه اجتماعی با دسترسی به گالری کاربران به اسکن تصاویر پرداخته و برای سیستم تشخیص هویت و چهره خود مورد استفاده قرار می‌دهد.

اینکه این سیستم به یک نهاد امنیتی ارسال می‌شود یا خیر معلوم نیست اما نقض آشکار حریم خصوصی کاربران این شبکه تلقی شده و قاضی دستور بررسی فنی و اقامه دعوا را صادر کرده است.

سیستم مذکور از سال 2010 بدین سو تعریف شده و فیس‌بوک از هر کاربری یک تمپلیت تصویری ساخته و نام هم برای آن می‌گذارد. شاکیان می‌گویند کاری که فیس‌بوک انجام داده نقض آشکار قانون موسوم به Illinois' Biometric Information Privacy Act مصوب 2008 است که با صراحت ذخیره دیتای بیومتریک از کاربران را بدون اجازه آنها غیر قانونی تلقی کرده است.

طبق این قانون جمع‌آوری دیتای کاربران از روی اثر انگشت، تشخیص چهره، عنبیه چشم، صوت کاربر و اسکن کف دست غیر قانونی است و ناقض قانون باید به ازای هر شخص، 1000 تا 5000 دلار جریمه بپردازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-17 17:52

افزودن دیدگاه جدید