کد مطلب: 

211535

پیش ثبت نام الکامپ از اواسط اردیبهشت آغاز می‌شود

در نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام شد که پیش ثبت نام الکامپ از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌شود.
پیش ثبت نام الکامپ از اواسط اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار سیتنا،‌ نشست خبری برگزاری نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم امروز (دوشنبه 27 فروردین 97) با حضور ناصرعلی سعادت - رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و محمدباقر اثنی عشری - رئیس شورای مرکزی این سازمان برگزار شد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با بیان اینکه مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ صادر شده، زمان برگزاری این نمایشگاه را اعلام کرد.

ناصرعلی سعادت، با بیان اینکه مجری برگزاری این نمایشگاه همانند سال‌های گذشته سازمان نصر است، گفت: این نمایشگاه از ششم تا نهم مردادماه برگزار و پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه امسال در حوزه‌های استارت‌آپی و بین‌المللی از رشد بیشتری برخوردار باشد.

وی درباره وضعیت شناسنامه‌دار کردن کالاهای حوزه ICT، افزود: در این مورد ما در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این مساله را به اجرا در آورده‌ایم. در حال حاضر همه نرم‌افزارها گواهی ثبت می‌گیرند که در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار اپلیکیشن موبایلی وجود دارد که شناسنامه‌دار هستند. همچنین در حوزه‌های سخت‌افزاری نیز با تعاملاتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم، آن‌ها نیز ثبت می‌شود.

رییس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، همچنین گفت: انتظار داریم امسال هم با استقبال چشم گیر استارت‌آپ‌ها شاهد رشد سالن الکام استارز در نمایشگاه الکامپ باشیم.

اثنی عشری، با بیان این‌که حضور کشورهای خارجی در نمایشگاه الکامپ کاملا اختیاری است، گفت: اگر آن‌ها احساس کنند که شرکت در الکامپ برایشان فایده‌آور است، همانند سال‌های پیش در آن حضور پیدا می‌کنند که البته پیش‌بینی ما در این باره این است که کشورهای خارجی در نمایشگاه امسال مانند سال‌های گذشته و حتی بیشتر هم حضور پیدا کنند.

وی، در ادامه با اشاره به احتمال اعمال مجدد تحریم‌ها از سوی آمریکا در ماه‌های آینده، اظهار کرد: زمانی که تحریم‌ها آغاز شد، من ۱۵ ساله بوده‌ام، به عبارتی تمام دوران زندگی حرفه‌ای من تحت تحریم‌ها بوده است. بازار ICT کشور برروی مصرف‌کنندگان داخلی تاکید کرده است که به همین دلیل نیز وجود یا نبود تحریم‌ها اهمیتی برای ما پیدا نمی‌کند، ضمن این‌که بازار ما حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان حجم دارد و بعید می‌دانم با وقوع تحریم‌ها اتفاق خاصی بیفتد.

اثنی عشری در مورد نحوه‌ی افزایش تعرفه‌ها بعد از ثبت شرکت‌های تولید داخلی، بیان کرد: واقعیت این است که ما باید هم تولیدکنندگان و هم واردکنندگان را حمایت کنیم اما درنهایت این تولید کنندگان و وارد کنندگان هستند که با تعامل با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و همچنین کمیسیون ماده یک وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به یک اجماعی برسیم که چه میزان واردات داشته باشیم به نحوی که آن واردات مانع از رشد تولید داخلی نشود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-16 16:13

افزودن دیدگاه جدید