کد مطلب: 

211479

طرح توسعه‌ی رایتل از جمله مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای شستا در سال جاری است

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، از طرح توسعه‌ی رایتل به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای شستا در سال جاری نام برد.
طرح توسعه‌ی رایتل از جمله مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای شستا در سال جاری است

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، مرتضی لطفی در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: ارزش کل خالص دارائی های شستا حدود 33،500 میلیارد تومان است که در مقایسه با ارزش کل بازار بورس، سهم شستا حدود 7 تا 10 درصد در طی 3 سال گذشته در نوسان بوده است.

وی با ارائه آخرین برنامه های تدوین شده و اقدامات سال 96 و برنامه های مربوط به واگذاری شرکت ها، بر بهره گیری از تدابیر و پیشنهادات موثر نمایندگان مردم تاکید کرد.

وی به اختصار اشاره ای به تاریخچه تأسیس، میزان سرمایه، منابع انسانی، حوزه فعالیت هلدینگ ها و تعداد شرکت ها به تفکیک نوع فعالیت، مدیریت و تملک کرد و گفت: اصلاح نظام بنگاهداری، کاهش سطح مالکیت پرتفوی تا 40 درصد سهم بازار کالا و خدمات و خروج از شرکت های زیانده، کم بازده و خارج از استراتژی، گسترش فعالیت های بین المللی در ابعاد مختلف، توسعه حضور در بازار سرمایه و تکمیل زنجیره ارزش در صنایع هدف، افزایش بهره وری و تقویت نظام راهبری شرکتی از جمله مهمترین برنامه های راهبردی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی است.

لطفی با تبیین محورهای برنامه 5 ساله شستا در افق 1401 افزود: ابلاغ و اجرای نظام نامه سیاست های اقتصاد مقاومتی، بهینه سازی پورتفوی شستا و پیگیری ادغام شرکت ها با فعالیت مشابه، اکتساب و مشارکتهای خارجی، خروج از شرکت های زیانده، کم بازده و کوچک مقیاس و خارج از استراتژی، تکمیل و بهره برداری پروژه های سرمایه گذاری نیمه تمام به مبلغ 53 هزار میلیارد تومان، کاهش 50 درصدی هزینه های مالی، اصلاح و بهبود ساختار منابع انسانی را از جمله این محورها برشمرد.

وی به جایگاه شستا در بورس، صنعت و تولیدات کشور پرداخت و گفت: محصولات تولیدی بسیاری از هلدینگ ها و شرکت های تابعه شستا نظیر تولید کریستال ملامین، قیر، تایر، پی وی سی، متانول، روغن، پروپیلن، اوره، مس نورد، پشم و شیشه، سولفات، سیمان و دارو تا سقف 80 درصد از ظرفیت تولید کل کشور را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به فروش تجمیعی گروه شستا در سال 95 گفت: از مبلغ 21،500 میلیارد تومان به مبلغ 23،800 میلیارد تومان در سال 96 افزایش یافته که برابر با 16 درصد رشد است و میزان صادرات ارزی گروه از مبالغ 950 میلیون دلار در سال 95 به مبلغ 1،200 میلیون دلار در سال 96 افزایش یافته که برابر با 26 درصد رشد است و سود خالص تجمیعی گروه از مبلغ 2،800 میلیارد تومان در سال 95 به مبلغ حدود 4،500 میلیارد تومان افزایش یافته که برابر با 60 درصد است.

مدیرعامل شستا در ادامه ارائه گزارش خود به طرح های مهم در دست اجرای این شرکت پرداخت و گفت: طرح پالایشگاه میعانات گازی بندرعباس ( پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس)، اوره دوم خراسان شمالی، طرح متانول هفتم در پتروشیمی مرجان، طرح توسعه متانول دوم در پتروشیمی فناوران، طرح منو اتیلن گلایکول در عسلویه، پالایشگاه میعانات گازی سیراف، پالایش نفت آناهیتا، آسیاب سیمان العماره عراق، طرح توسعه رایتل و انتقال سیمان فارس به خرامه از جمله مهمترین این طرح هاست.

وی همچنین به استقرار کمیته های حسابرسی در تمام شرکت های تابعه در راستای اعمال حاکمیت شرکتی اشاره کرد و افزود: تعیین کمیته انتصابات با عضویت متخصصان و کارشناسان نخبه از بخش های مختلف از دیگر اقدامات مهم انجام گرفته است که در سال 96 برای انتخاب اعضاء هیئت مدیره شرکتهای تابعه از میان بیش از 100 نفر عضو منتخب حدود 75 نفر از بین مدیران داخلی گروه شستا و جوان مستعد انتخاب شده اند.

لطفی با اشاره به عزم جدی شستا در موضوع واگذاری سهام شرکت های تحت پوشش و تحقق منویات رهبری نظام، ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت تعاون گفت: تا کنون 105 شرکت در فهرست شرکت های قابل واگذاری قرار گرفته اند که ضمن انجام فراخوان، عرضه سهام در رسانه ها و حضور در 3 استان آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس برای ارائه این پروسه در جمع مردم، مسئولان، سرمایه داران و علاقمندان توافق لازم با خریداران برای فروش 17 شرکت انجام شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-16 02:15

افزودن دیدگاه جدید