کد مطلب: 

211467

دولت آلمان میلیون‌ها یورو صرف تبلیغات در فیسبوک می‌کند

دولت آلمان طی ۴ سال نزدیک به ۴ میلیون یورو برای تبلیغات در فیسبوک هزینه کرده است. بیشترین مبلغ را وزارت دفاع این کشور پرداخته است. سایر وزارتخانه‌های آلمان به‌طور مستقیم حساب فیسبوکی ندارند.
دولت آلمان میلیون‌ها یورو صرف تبلیغات در فیسبوک می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، اوتو فریکه، نماینده حزب لیبرال‌های آزاد در پارلمان آلمان از دولت این کشور خواسته بود، مخارج تبلیغات خود در شبکه اجتماعی فیسبوک را اعلام کند. دولت نیز به‌سرعت پاسخ داد که در این راستا از سال ۲۰۱۳ تا سپتامبر ۲۰۱۷ به‌طور غیرمستقیم نزدیک به ۴ میلیون یورو هزینه شده است.

سهم وزارت دفاع با ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار یورو بیش از سایر ارگان‌های دولت بوده است. بخشی از این هزینه‌ها برای تبلیغ فیلم‌هایی بوده که با هدف جذب جوانان به ارتش ساخته شده‌اند.

دولت جدید نیز که از همان احزاب دولت ائتلافی قبلی، یعنی اتحادیه احزاب مسیحی و سوسیال دموکرات‌ تشکیل شده، از آغاز کار خود در ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۶ مارس برای تبلیغات ۲۲۳ هزار یورو به حساب غول دنیای دیجیتال واریز کرده است.

بر اساس داده‌های وبسایت "اشتاتیستا"، درآمد فیس‌بوک از راه تبلیغات در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۱۰ (حدود ۲ میلیارد دلار) ۲۰ برابر شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-15 17:23

افزودن دیدگاه جدید