کد مطلب: 

211447

هوآوی چگونه در کنار سازنده‌ی لنزهای حرفه‌ای قرار گرفت؟

هوآوی که در حوزه عکاسی با هوش مصنوعی نمونه‌های موفقی در سری گوشی‌های Huawei Mate 10 به بازار عرضه کرده بود، سه هفته پیش گوشی هوشمند جدید خود را معرفی کرد. Huawei P20 Pro اولین گوشی هوشمند است که تاکنون با یک دوربین سه گانه طراحی شده و برای این طراحی، همکاری بلند بالایی با Leica داشته است. با بهره گیری از عملکرد تصویربرداری در کلاس DSLR، عصر جدیدی در دوربین گوشی‌های هوشمند معرفی شد.
هوآوی چگونه در کنار سازنده‌ی لنزهای حرفه‌ای قرار گرفت؟

به گزارش سیتنا، هوآوی یک شرکت جوان با تکنولوژی پیشرفته از چین و Leica یک شرکت تجاری مطرح در زمینه عکاسی با سابقه بسیار طولانی در آلمان است. چگونه این دو با هم متحد شدند؟ این همکاری باعث چه پیشرفت هایی شده است؟

در ادامه به صحبت های لی چانگ جو، معاون ریاست دستگاه های تجاری Huawei Consumer BG می پردازیم تا داستان همکاری این شرکت را بیشتر بدانیم.

بعضی ها میگویند که گوشی های هوشمند از دوربین سنتی الهام گرفته اند. با این حال، اکنون هوآوی با یکی از بزرگترین سازندگان دوربین همکاری می کند. امروزه دوربین در تمام گوشی های هوشمند به یک ویژگی ضروری تبدیل شده است. دوربین یکی از مهمترین شاخص ها در مقایسه دو گوشی هوشمند به شمار میرود و سازندگان مختلف قابلیت های خود را در این زمینه نشان داده اند. ویژگی هایی مانند افزایش پیکسل، وضوح بالا، فیلترها، تثبیت کننده های تصویر نوری، عکاسی شبانه، کیفیت تصویر و تجربه مصرف کننده را به شدت غنی کرده است. بدون نیاز به حمل یک دوربین سنگین وزن، ما فقط با یک گوشی هوشمند می توانیم هر لحظه را ثبت کنیم و خاطرات خود را جاودانه نگه داریم.

Huawei به شدت معتقد است که در این عصر دیجیتال، ماهیت دنیا تغییر نکرده است. اصول تصویربرداری، طراحی نوری و کیفیت تصویر تغییر نکرده است. بنابراین، ما باید گوشی های هوشمند را باکیفیت تصویر برتر و یک تجربه لذت بخش دوربین ارائه دهیم. Huawei در حال ایجاد فلسفه ای در مورد چگونگی ثبت تصاویر با گوشی های هوشمند است که احساسات تصویر و مفهوم را در خود جای دهد. این موضوع در نهایت منجر به همکاری با شرکت برتر در صنعت دوربین میشود: یعنی Leica.

لایکا برای علاقه مندان به عکاسی همانند یک افسانه است. هیچ دوربین دیگری به اندازه عکاسی به یکی از دوربین های لایکا احساس خوبی به شما نمی دهد. این نه تنها به این دلیل است که Oskar Barnack نخستین نمونه 35 میلیمتری فیلم لایکا را در سال 1914 به عنوان نمونه اولیه دوربین کامپکت مدرن ساخت بلکه دلیل اصلی کیفیت دوربین های لایکا بوده که عمر این شرکت را صد ساله کرده است. عکاسان مختلف از دوربین های لایکا برای ضبط لحظات تاریخی گرانب ها استفاده کرده اند.

دوربین های لایکا سیستم های نوری عالی دارند. فرآیند تولید لنزهای لایکا بسیار پیچیده است. علاوه بر مواد منحصر به فرد مورد استفاده، چند ماه طول می کشد تا درجه حرارت شیشه نوری را به تدریج کاهش دهند که به درجه حرارت مناسب دست پیدا کنند. شهر ویتزلار که لایکا در آن واقع شده است، به عنوان دروازه سیلیکون نوری اروپا شناخته میشود، جایی که جمعی از کارشناسان نوری کارهای خود را برای تحقیق و طراحی اختصاص دادهاند. عکس های گرفته شده با یک دوربین لایکا، شفاف، اشباع کافی در رنگ، مناسب برای به چشم و یک احساس سه بعدی بین موضوع و پسزمینه را به شما القا می کند. با توجه به قدرت تفکیک بالا لنز، لایه های تصاویر غنی هستند و حس خاصی از طراوت دارند.

پس از یک صدسال توسعه، Leica یک فرهنگ منحصر به فرد را تشکیل داد. دوربین لایکا نماد فناوری حرف های و تضمین ایجاد هنری است. البته، با توجه به قیمت بالای آن، لایکا تحت دسته بندی کالاهای لوکس قرار میگیرد. استفاده از دوربین های لایکا نشان های از طعم و مزه است. این دوربین ها حتی به عنوان یک کالای با ارزش نسل به نسل منتقل می شوند.

اولین بازدید Huawei از Leica در تابستان 2014 بود. در اوایل سال 2013، Huawei ایمیل هایی را به Leica جهت همکاری ارسال کرد اما به صورت کاملاً مؤدبانه ای درخواست ها رد شدند. بااینحال، پس از چندین تلاش، لایکا در نهایت موافقت کرد با Huawei ملاقات کند.

این اتفاق با یک دیدار آغاز شد. سال 2014، لایکا به محل  تازه تأسیس خود نقل مکان کرد. سالن جدید Leica یک موزه کوچک برای مردم است. نمایشگاه های عکاسی در طول سال وجود دارد. در اینجا برای اولین بار، مجموعه کاملی از دوربین های لایکا را در محدوده نزدیک مشاهده کردیم. این اولین بار بود که من متوجه شدم که "این عکس ها" با دوربین لایکا گرفته شده و دوربین معروف Leica M Monochrome تنها میتواند عکس های سیاه و سفید بگیرد.

برای اولین بار، دو طرف، فرهنگ شرکت های مربوطه خود را معرفی کردند. مدیرعامل شرکت Leica در حدود ۲۰ دقیقه وقت صرف کرد تا به معرفی ما گوش فرا دهد. هر دو طرف موافقت کردند تا جلسه بعدی را برقرار کنند.

این دیدار کوتاه دو ساعته در لایکا به من احساس تازهای بخشید. این نام تجاری با قرن ها تجربه در ایجاد تصاویر باکیفیت بالا، فنآوری بالا، ساخت و ساز فوق العاده و جزئیات کامل، تمرکز بر یک فرهنگ سازمانی است که بسیار شبیه به Huawei است. اگر Huawei و Leica قادر به همکاری با یکدیگر در فناوری دوربین گوشی های هوشمند باشند، این امر منجر به یک محصول خیره کننده خواهد شد.

اگرچه فروش Leica هنوز هم به طور پیوسته در هرسال افزایش می یابد و هنوز هم سود بالا را حفظ میکند، مدیریت ارشد آن نیز فکر میکرد که مأموریت Leica به ارمغان آورد تصاویر باکیفیت بالا برای مصرف کنندگان به خصوص در گوشی های هوشمند است. برای انجام این کار، آنها نیاز به یک شریک استراتژیک با فرهنگ مشابه، دید یکسان و البته تکنولوژی لازم داشتند.

لایکا به دنبال شرکت هایی برای همکاری بود که Huawei انتخاب شد. سرنوشت دو طرف به این صورت بود. با توجه به زمینه های تخصص، درک و احترام به ارزش یکدیگر، نگرش همکاری شکل گرفت. پس از چندین دور ارتباط و ارزیابی، یک توافقنامه همکاری استراتژیک به پایان رسید.

رسیدن به توافقنامه همکاری تنها اولین گام بود. هدف نهایی برای هر دو طرف این بود که تجربیات عکس جدید را به کاربران از طریق همکاری افزایش دهند. هر دو طرف گروهی از کارشناسان را به رهبری دکتر Weyler از Leica و دکتر Yi از Huawei تشکیل دادند که هدف اصلی آنها طراحی نوری و کیفیت تصویر بود.

هنگامیکه Leica روش های تست خود را به کارشناسان Huawei و تأمین کنندگان ما معرفی کرد، همه شوکه شد. منبع نور لایکا برای خلقوخوی و انعکاس نور حداقل ده برابر قویتر از آزمون معمول نور ما بود. لایکا در مورداستفاده از استانداردهای آزمون لنز لایکا برای آزمایش لنز گوشی هوشمند اصرار کرد زیرا پایه کیفیت تصویر عالی است.

در ابتدا، برای هر 100 لنز تولیدشده تنها 10 عدد استفاده میشد. تیم فنآوری نوری ما این چالش را پذیرفت. تیم تحقیق و توسعه هوآوی در کنار همکاری با تأمین کنندگان و کارشناسان Leica کار کرد. با تلاش بسیار زیاد نرخ به طور مداوم بهبود یافته و در نهایت به تولید انبوه قبل از مهلت برنامه ریزی شده رسیدیم.

لنزهای P9 و P9 Plus لنزهای لایکا را در گوشی های Huawei با دیافراگم 2.2 و 2.5 قراردادند.

کارشناسان کیفیت تصویر Huawei متوجه شدند که اگرچه کیفیت ابزار و سیستم عامل تست در دو طرف یکسان اما استانداردهای آزمون Leica بسیار بالاتر است. برای برآورده ساختن استانداردهای لایکا، نیازهای بالاتر بر روی دستگاه های تلفن همراه، الگوریتم های ISP و پس پردازش اعمال شد.

تست کیفیت تصویر شامل اندازه گیریهای مختلف مانند رنگ، تمرکز، بافت، نویز، اعوجاج و حرکت است. تیم تست کیفیت تصویر نه تنها شمار زیادی از تصاویر را بهعنوان نمونه در هر روز برداشت، بلکه تعداد زیادی از تصاویر بتا برای آزمایش نیز دریافت کرد. هرکدام از آنها، دارای نکته ای بودند که در سری برطرف میشد.

به عنوان یک فرد باتجربه در این زمینه، هر روز از ژانویه تا فوریه 2016 تصاویری را با استفاده از نمونه اولیه P9 وارد کردم. بعد از هر ارتقاء، من میتوانم بهبود کیفیت عکس ها را احساس کنم و به سبک Leica نزدیک شدیم.

در 3 آوریل 2016، در لندن، Huawei P9 و P9 Plus در برابر بیش از 1500 خبرنگار از صدها رسانه در سراسر جهان رونمایی شد. همکاری با Leica در دوربین دو گانه بزرگترین نقطه برجسته کنفرانس شد. ما در این کنفرانس چهار عکاس برتر جهان را دعوت کردیم تا عکس هایی را که با P9 گرفته بودند را به اشتراک بگذارند. در 15 آوریل، مدیرعامل شرکت Huawei Consumer Group، ریچارد یو، در شانگهای، محصولات P9 را به مصرف کنندگان چین عرضه کرد. مدیران ارشد و مدیران اجرایی Leica همه در کنفرانس شرکت کردند و سخنرانی کردند.

بسیاری از دوستان من اکوسیستم خود را به P9 تغییر دادند و به لطف این دستگاه کاربران زیادی به هواوی مهاجرت کردند. بعضی از دوستانم متوجه شدند که حالت سیاه و سفید P9 بسیار عالی است و تصاویر آن بسیار شبیه به تصاویر لایکا بود. 100 سال سابقه استفاده از تصاویر سیاه و سفید Leica تنها در Leica M Monochrome مورد استفاده قرار نمیگیرد، بلکه در P9 نیز در شما را شگفت زده خواهد کرد.

اما مهمتر از همه، مردم در ذهنشان یک سؤال داشتند. محصولات لایکا محصولات باکیفیت بالا را در نظر گرفته اند. Huawei تولیدکننده لوازم الکترونیکی مصرفی است. چرا آنها با هم یکی شدند؟ آیا فلسفه خاصی در مورد طراحی وجود دارد؟ پس از کنفرانس مطبوعاتی P9 / P9 Plus، یک خبرنگار این سؤال را از مدیرعامل شرکت Leica پرسید. ما فکر میکنیم که محصولات Huawei با کیفیت بسیار خوبی هستند، چه در انتخاب مواد، معرفی فنآوری های پیشرفته و یا استانداردهای کیفیت در نرم افزار و سخت افزار، که همه آنها منعکس کننده کیفیت بالا و ویژگی های پیشرفته است. Leica یک نام تجاری با تاریخ بیش از 100 سال است. همچنین در هنگام انتخاب یک همکار باید بسیار مراقب باشد و در نهایت Huawei را به عنوان یک شریک استراتژی بلندمدت انتخاب کرد.

Huawei و Leica در جهت تجربه‌ای بی‌نظیر

با محبوبیت تلفن های همراه، مردم بیشتر و بیشتر از گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند تا هرلحظه خود را ثبت کنند و با جهان به اشتراک بگذارند. وقتی ما با گوشی های هوشمند خود عکس میگیریم، لحظات را جاودانه میکنیم. عکس های امروز، فردا تاریخ می شوند. اینجایی است که هوآوی و لایکا، نه تنها با تکنولوژی، بلکه با تعریف مجدد عکاسی با گوشی هوشمند، به پایان رسید. همکاری بین Huawei و Leica باعث جریان تازه ای در این زمینه شده است. آینده عکاسی تلفن همراه Huawei با ارزش است؛ منتظر باشید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-15 14:07

افزودن دیدگاه جدید