کد مطلب: 

211393

دوربین هوشمند، مظنون را در میان ۶۰ هزار نفر تشخیص داد

دوربین هوشمندی در چین توانست یک مظنون تحت تعقیب را در میان ۶۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان یک کنسرت موسیقی شناسایی کند.
دوربین هوشمند، مظنون را در میان ۶۰ هزار نفر تشخیص داد

به گزارش سیتنا به نقل از بی‌بی‌سی، پلیس که هویت فرد بازداشت شده را مردی به اسم "آئو" اعلام کرده می‌گوید: دوربین مداربسته هوشمندی که در باجه کنترل بلیت یکی از کنسرت‌های آخر هفته گذشته در شهر "ننچنگ" نصب شده بود توانسته چهره این مرد را از میان هزاران شرکت‌کننده تشخیص دهد به طوری که وقتی این مرد ۳۱ ساله بازداشت شد از تعجب خشکش زده بود.

پلیس "جرائم اقتصادی" را علت بازداشت آئو عنوان کرده است. چین بیش از ۱۷۰ میلیون دوربین مداربسته در نقاط مختلف این کشور پهناور و پرجمعیت نصب کرده است.

دوربین‌های هوشمند، "آئو" را هنگام ورود به کنسرت شناسایی کردند اما ماموران صبر کردند تا او و همراهانش روی صندلی خود بنشینند و بعد او را بازداشت کردند.

پلیس می‌گوید "آئو" که به همراه همسرش برای حضور در این کنسرت ۹۰ کیلومتر رانندگی کرده بود، بعد از دیدن ماموران کاملا شگفت‌زده شد و به آنها گفت اگر احتمال می‌داد که او را در میان ۶۰ هزار نفر شناسایی خواهند کرد، حتما قید کنسرت رفتن را می‌زد.

این نخستین بار نیست که پلیس چین از فناوری تشخیص چهره برای پیدا کردن مظنونان استفاده می‌کند. چین در پیشبرد فناوری تشخیص چهره به کمک هوش مصنوعی و دوربین‌های هوشمند در جهان پیشتاز است و بارها به مردم این کشور یادآوری کرده که با استفاده از این فناوری پیشرفته خلافکاران هیچ شانسی برای فرار از دست قانون ندارند.

چین در حال توسعه و ایجاد سیستم کنترل شهری است که از آن تحت عنوان "بزرگترین شبکه دوربین‌های شهری جهان" یاد می‌شود.

هم اکنون ۱۷۰ میلیون دوربین در سطح اماکن عمومی چین نصب شده و آن طور که گزارش شده قرار است ظرف سه سال آینده شمار این "چشم‌های تیزبین" به ۴۰۰ میلیون دوربین برسد. بسیاری از این دوربین‌ها "شنوا" هم هستند و از فناوری‌های هوش مصنوعی چون "تشخیص چهره" استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-14 15:49

افزودن دیدگاه جدید