کد مطلب: 

211360

معرفی وزیر مخابرات افغانستان به دادستانی به دلیل عدم ارائه‌ی اطلاعات به خبرنگار

کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات افغانستان اعلام کرد: شهزادگل آریوبی وزیر مخابرات و فناوری معلوماتی این کشور و رییس دفترش به دادستانی کل معرفی شدند.
معرفی وزیر مخابرات افغانستان به دادستانی به دلیل عدم ارائه‌ی اطلاعات به خبرنگار

به گزارش سیتنا به نقل از منابع خبری افغانستان، فهیم دشتی عضو این کمیسیون گفت: وزیر مخابرات افغانستان و رییس دفترش به دلیل تخطی از قانون و شریک نکردن اطلاعات با خبرنگار روزنامه "افغانستان" به دادستانی معرفی شد.

دشتی افزود: "وزارت مخابرات مرکز مرجع مسئول اطلاع رسانی خود را ایجاد نکرده است. به اخطار کمیسیون به خاطر معرفی رییس دفتر وزیر به لوی سارنوالی اهمیت نداده است، اطلاعات به رسانه‌ها نداده است. بنا بر این نظر کمیسیون همین بود که هم وزیر و هم رییس دفتر وزیر به دادستانی معرفی شوند و ما مکتوب معرفی آنها را به دادستانی فرستادیم".

در همین حال، مجیب خلوتگر، رئیس نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) گفت، خبرنگار روزنامه "افغانستان " برای تهیه گزارش در مورد مالیات تلفن‌ ها به دفتر وزیر مخابرات می رود اما با عدم همکاری و رفتار نا مناسب توأم با توهین روبرو می شود.

از سوی دیگر، در ماده 24 قانون دسترسی به اطلاعات افغانستان نوشته شده است"تصمیم کمیسیون نهایی بوده و بعد از ابلاغ قابل تطبیق می ‌باشد. هرگاه اداره، تصمیم کمیسیون را رعایت ننماید، کمیسیون می‌ تواند، موضوع را به مراجع یا مقامات ذیصلاح محول نماید."

جامعه خبرنگاران افغانستان نیز از این اقدام کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات استقبال کرده و از مقام های دادستانی افغانستان می خواهند که تصمیم این کمیسیون در مورد وزیر مخابرات و رییس دفترش را جدی بگیرند و براساس قانون اقدام عملی نمایند.

این اولین بار است که یک مقام بلندرتبه افغانستان به دلیل تخطی از قانون دسترسی به اطلاعات به نهادهای عدلی و قضایی این کشور معرفی می گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-13 23:40

افزودن دیدگاه جدید