کد مطلب: 

211359

واکنش مدیر تلگرام به حکم دادگاه مسکو: حریم خصوصی فروشی نیست!

دادگاهی در مسکو دستور مسدود کردن اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را در کشور روسیه صادر کرده است.
واکنش مدیر تلگرام به حکم دادگاه مسکو: حریم خصوصی فروشی نیست!

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، دادگاه مسکو شکایت نهاد ناظر بر رسانه‌های روسیه از تلگرام را وارد دانسته است. این نهاد گفته بود که تلگرام مهلت تعیین‌شده برای تحویل کدهای رمزنگاری پیام‌های کاربران به سازمان اطلاعات و امنیت روسیه را نادیده گرفته است.

هفته پیش این ضرب‌الاجل تمام شد و نهاد ناظر بر رسانه‌های روسیه از دادگاه خواست که دسترسی به این پیام‌رسان را در روسیه محدود کند.

مقام‌های امنیتی روسیه می‌گویند به کدهای رمزنگاری‌شده نیاز دارند تا بتوانند با دسترسی به مکالمات، فعالیت‌های تروریستی را زیر نظر داشته باشند و از حملات احتمالی جلوگیری کنند.

پاول دوروف، موسس و مدیر تلگرام در واکنش به حکم دادگاه در توییتر خود نوشت "حریم خصوصی فروشی نیست و حقوق بشر به خاطر ترس یا حرص قابل معامله نیست".

دوروف که محل اصلی سکونت او آمریکا است، به دادگاهی که شکایت از تلگرام را بررسی می‌کرد، وکیل نفرستاد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به حکم دادگاه درباره تلگرام گفت که اگر تلگرام قانون را رعایت می‌کرد، امکان پیدا کردن راه حلی برای این مساله وجود داشت.

پیام‌رسان تلگرام ماه اکتبر ۲۰۱۷ به دلیل خودداری از ارائه‌ کدهای رمزنگاری پیام‌های کاربران به سازمان اطلاعات و امنیت روسیه ۸۰۰ هزار روبل جریمه شد.

مقامات امنیتی روسیه می‌گویند برای جلوگیری از حوادثی مانند انفجار مرگبار در متروی سن پترزبورگ در حدود یک سال پیش، به دسترسی به محتوای پیام‌های کاربران تلگرام نیاز دارند.

به گفته سازمان اطلاعات و امنیت روسیه عاملان بمب‌گذاری در متروی سن‌پترزبورگ از تلگرام برای هماهنگی استفاده کرده بودند.

تلگرام که پنج سال پیش کار خود را آغاز کرد، اواخر ماه مارس اعلام کرد که در طول یک ماه حدود ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-13 23:28

افزودن دیدگاه جدید